Forfatter Emne: Intern snegl.  (Læst 1475 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline 24bajere

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 34
  • Respekt optjent: +0/-0
Intern snegl.
« Dato: Okt 23, 2022, 16:44 »
Hej her inde. Er der nogen af jer der oplever af der ligger piller ned ved intern snegl som ikke bliver kørt ud i heden så der altid ligger lidt nede på sneglen? Kan ikke se hvad problemet skulle være.

Offline xkfc

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 4448
  • Respekt optjent: +168/-24
    • mit fyr
Sv: Intern snegl.
« Svar #1 Dato: Okt 23, 2022, 19:38 »
Det er afgørende hvilken software version man kører med, nogle tømmer brænderen helt hver kørsel, andre pulser sneglen for at skabe en mere jævn dosering.

Ingen problem i nogen af driftsformerne, det vigtigste er at fyret er korrekt indstillet, altså til den rigtige effekt, at man bruger den rigtige afvejning og har justeret luften.

Så skal man huske at justere skakt alarmen så langt som praktisk muligt, hellere en alerm end en tilbagebrand, og husk at låget skal være på brænderen/ lugen lukket i minien, så skaktalarmen måler så rigtigt som muligt.
Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html

Offline 24bajere

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 34
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Intern snegl.
« Svar #2 Dato: Okt 23, 2022, 20:05 »
okay jeg har den nyest version på min styring. men sidste vinter tømte den snegl for alle piller ud i heden.
og det er indstillet som det skal og afvejet piller osv da jeg opdage det. men uden helt så kan ikke se hvad jeg skal gøre anderledes.
og ja alt er samlet osv med skærme og låge osv og har kun ca 27 grader i skakt og har en max på 50 og har aldrig oplevet den har slået fra pga skakt.
men det virker bare underligt for mig den efter en sommer pause den ikke køre alle piller ud i heden