Snik Snak > Ordret er frit.

intet lys trods flamme

(1/1)

Torben Haunstrup:
Hej med jer.
Vi overtog vores hus pr. 1/7 i år, har aldrig før haft pillefyr.
fra vi overtog til start november kørte det problemfrit, efter vi satte kedeltemperaturen op startede problemerne.
Det skal nævnes at vi forsøgte os med lidt solsikkepiller ca samtidig.
Nu står vi i den situation at fyret går ud i tide og utide, det er som om sneglen ikke sender piller ned, og jeg har konstateret at den skriver intet lys selv om der er flamme.

Svigersønnen til hende vi købte af har stået for "justeringen" de sidste par år, ved ikke om der findes en sommertid og en vintertid indstilling.

Sidst men ikke mindst, hvor kan man finde info om at rense sin brænder og "lysmåleren" ?

Håber at få lidt hjælp, og at jeg ikke har stillet spørgsmålet det forkerte sted :)

Med venlig hilsen Torben H.
Ny bruger af forums og pillefyr

michael f:

--- Citat fra: Torben Haunstrup efter Dec 04, 2022, 10:53 ---Hej med jer.
Vi overtog vores hus pr. 1/7 i år, har aldrig før haft pillefyr.
fra vi overtog til start november kørte det problemfrit, efter vi satte kedeltemperaturen op startede problemerne.
Det skal nævnes at vi forsøgte os med lidt solsikkepiller ca samtidig.
Nu står vi i den situation at fyret går ud i tide og utide, det er som om sneglen ikke sender piller ned, og jeg har konstateret at den skriver intet lys selv om der er flamme.

Svigersønnen til hende vi købte af har stået for "justeringen" de sidste par år, ved ikke om der findes en sommertid og en vintertid indstilling.

Sidst men ikke mindst, hvor kan man finde info om at rense sin brænder og "lysmåleren" ?

Håber at få lidt hjælp, og at jeg ikke har stillet spørgsmålet det forkerte sted :)

Med venlig hilsen Torben H.
Ny bruger af forums og pillefyr

--- Afslutning på citat ---

Der er ikke somme eller vinter indstilling på fyert.
Nederst på siden er et link til hvordan man renser brænder mm https://www.nbe.dk/

Jimmy R J:

--- Citat fra: michael f efter Dec 04, 2022, 11:04 ---
Der er ikke somme eller vinter indstilling på fyert.
Nederst på siden er et link til hvordan man renser brænder mm https://www.nbe.dk/

--- Afslutning på citat ---

Er det kun mig der oplever at man ikke kan se de videoer på NBE hjemmesiden?.. Har prøvet med Chrome, og Edge?

Navigering

[0] Emneindeks

Skift til fuld version