Pillefyr > Boink, Scotte, Woody, Biocomfort, RTB

Iltstyring

(1/3) > >>

pillefinger:
Er der brug for trækstabilisator, når der er iltstyring monteret.

MHES:
De to ting kan ikke erstatte ;)

Trækstabilisatoren sikrer et forholdsvist konstant skorstenstræk så luftmængen ikke svinger uhensigtsmæssigt, mens iltstyringen kan korrigere for en forbrænding der allerede er gået galt.

Den ene forebygger altså mens den anden prøver at redde fejlen.
Iltstyringen kan først korrigere når skaden er sket og er derfor pr. definition altid bagud, mens trækstabilisatoren reagerer prompte.

En røgsuger kan erstatte trækstabilisatoren, men det er jo noget helt andet.

Hilsen
Michael




--- Citat fra: pillefinger efter Mar 13, 2023, 16:20 ---Er der brug for trækstabilisator, når der er iltstyring monteret.

--- Afslutning på citat ---

xkfc:
Næppe..
Jeg har lukket begge mine trækstabilisatorer, iltstyringen kan nemt klare opgaven ved mig, og jeg har kendskab til mange andre steder der har lukket trækstabilisatoren med godt resultat.

Jeg har kæmpe skorsten, og uden iltstyring havde jeg 2 trækstabilisatorer. Ved at lukke dem er skorstenen blevet meget varmere og det er fyrrummet også, forbrændingen er stadig perfekt også når det stormer.

Du kan jo starte med at lukke den med tape, det gjorde jeg, så var de nemme at åbne igen, men de er nu lukket på 3. år.

pillefinger:
Tak for svar begge to...
Hvis den skal lukkes, så kommer næste spørgsmål, hvor meget kan man tillade at iltstyring svinger.
Jeg forestiller mig at den vil svinge meget og måske komme uden for det område den tillader, hvis der ikke er et stabilt træk.

xkfc:
Selv i går da det stormede var det ikke noget problem ved os, du kan se hvilke tal jeg kører med i min cloud, tekniske indstillinger skal aktiveres.
I går skubbede den pillerne 15-17%

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

Skift til fuld version