Forfatter Emne: Dataopsamlingsenhed  (Læst 1732 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline knold51

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 8
  • Respekt optjent: +0/-0
Dataopsamlingsenhed
« Dato: Mar 13, 2023, 16:34 »
Hej
Sidder her og skal beslutte mig til hvordan jeg får Stokerkontrol op at køre efter jeg nu for tredie gang på 11 år har måtte kassere den bærbare PC som stod ved mit fyr. De bliver i løbet af nogle år sat til med sod og støv og dør (jeg har ikke brugt nye PC'ere)

Da jeg for længe siden er konverteret fra Windows til Linux på mine øvrige maskiner, søgte jeg her i Stokerforum på 'linux' og faldt over et over ti år gammelt opslag om en dataopsamlingsenhed, forudinstalleret med Debian Linux og Stokerkontrol, som blot skulle kobles på styringen og til nettet, så kunne alting ses og styres via Stokercloud. Det ser jeg umiddelbart som en bedre løsning end endnu en Windows PC, men der er formentlig sket noget udvikling på de ti år ligesom prisen vel heller ikke holder længere. :-)

Hvis nogen herinde (evt. BoinkUser) vil være rar og skrive lidt om hvordan landet ligger i forhold til ovenstående, vil jeg være taknemmelig.

Jeg fik pillefyr i 2011 og gætter på at styringen er ver. 6.xxx.

Med venlig hilsen
Steen


Scotte 10Kw OPOP Black Star 20 85 m2 v6.32

Offline michael f

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7540
  • Respekt optjent: +224/-176
  • Montør NBE
Sv: Dataopsamlingsenhed
« Svar #1 Dato: Mar 13, 2023, 16:43 »
Hej
Sidder her og skal beslutte mig til hvordan jeg får Stokerkontrol op at køre efter jeg nu for tredie gang på 11 år har måtte kassere den bærbare PC som stod ved mit fyr. De bliver i løbet af nogle år sat til med sod og støv og dør (jeg har ikke brugt nye PC'ere)

Da jeg for længe siden er konverteret fra Windows til Linux på mine øvrige maskiner, søgte jeg her i Stokerforum på 'linux' og faldt over et over ti år gammelt opslag om en dataopsamlingsenhed, forudinstalleret med Debian Linux og Stokerkontrol, som blot skulle kobles på styringen og til nettet, så kunne alting ses og styres via Stokercloud. Det ser jeg umiddelbart som en bedre løsning end endnu en Windows PC, men der er formentlig sket noget udvikling på de ti år ligesom prisen vel heller ikke holder længere. :-)

Hvis nogen herinde (evt. BoinkUser) vil være rar og skrive lidt om hvordan landet ligger i forhold til ovenstående, vil jeg være taknemmelig.

Jeg fik pillefyr i 2011 og gætter på at styringen er ver. 6.xxx.

Med venlig hilsen
Steen

Kig efter en V7 styring.
Eller måske V16 styring.  :)
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1410
  • Respekt optjent: +54/-285
Sv: Dataopsamlingsenhed
« Svar #2 Dato: Mar 13, 2023, 17:54 »
Kan du ikke køre PillMon på en RaspberryPi ?

Uden at have prøvet det var det vist meget "normalt" for styringerne selv kom på nettet.
Personligt samler jeg data op med en Audrino og en RaspberryPi der er integreret i Home Assistent.
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.