Forfatter Emne: Intet lys på fotoføler - mangler hjælp til svar  (Læst 1263 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Engbjerg

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 2
  • Respekt optjent: +0/-0
Intet lys på fotoføler - mangler hjælp til svar
« Dato: Nov 29, 2023, 19:26 »
Hej.

Vi har et 10kw blackstar, som egentligt har kørt meget tilfredsstillende - i weekenden begyndte der at ophobe sig en del ubrændte piller i askemagasinet, som normalt er fyldt med fin grå aske.

Jeg har fået fejle “ingen lys på fotoføler” adskillige gange. Derfor ahr jeg skiftet ny fotoføler og ny blæser idag. Piller er afvejet igen og alt er renset. Fejlen kommer fortsat. Gode råd søges - det er koldt i dag.

https://stokercloud.dk/v3/#/engbjerg/main-page

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1413
  • Respekt optjent: +54/-287
Sv: Intet lys på fotoføler - mangler hjælp til svar
« Svar #1 Dato: Nov 30, 2023, 05:18 »
Din O2 styring står på "FRA" men på overbliksbilledet står din O2 til 16% +/-

så allerførste skridt må være at få styr på den. Om den er der eller ej.
Det passer fint med at bålet kommer til at flakke og bliver træls, hvis O2 styringen fucker op på en eller anden måde, eller sonden bliver defekt eller skal kalibreres.

Hvis der så ikke er O2 styring på er der kun 2 muligheder, piller eller luft.

En defekt kondensator på ekstern snegl er også en oplagt mulighed, det er en slidgenstand der overses som kilde til problemer. Så dosserer sneglen forkert/for lidt, så er det ligemeget med afvejningen for den kan give et andet billede når sneglen køre 360 sekunder end hvis den køre 360 perioder af 1 sekund.

Efter et meget hurtigt blik på kurverne hælder jeg til kondensatoren, fyret kommer jo ikke ordentligt op i temperatur, hvilket kan tyde på for få piller, som så kan komme af en træt kondensator, igen.
« Senest Redigeret: Nov 30, 2023, 05:20 af 383CI »
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.

Offline Engbjerg

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 2
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Intet lys på fotoføler - mangler hjælp til svar
« Svar #2 Dato: Nov 30, 2023, 19:17 »
Mange tak. Jeg har forsøgt at øge pillemængden lidt - men jeg tænker at der er noget om det, for fyret går også ud flere gange.

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1413
  • Respekt optjent: +54/-287
Sv: Intet lys på fotoføler - mangler hjælp til svar
« Svar #3 Dato: Nov 30, 2023, 20:19 »
Mange tak. Jeg har forsøgt at øge pillemængden lidt - men jeg tænker at der er noget om det, for fyret går også ud flere gange.

Det kan gå midlertidigt, men er ikke den rigtige løsning. Skift kondensatoren som service, og tilpas afvejningen, om ikke andet så for at udelukke den fejlmulighed.
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.