Forfatter Emne: ingen forbindelse via stokercloud RTB-16  (Læst 874 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline nes

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 142
  • Respekt optjent: +4/-0
ingen forbindelse via stokercloud RTB-16
« Dato: Dec 03, 2023, 13:04 »
Jeg kan ikke længere etablere forbindelse til stokercloud  - har ellers virket upåklgeligt  - dog i efter året jævnlige sms'er om tabt forbindelse men kort efter på igen   - for en uge siden har jeg ikke igen kunnet oprette forbindelse - umiddelbart ser det ud som signalet er for svagt (WIFI)  - men alt andet i rummet som er på WiFI fungerer fint
tidligere har jeg kunnet resette og så virkede det igen   men tilsyneladende ikke denne gang -
heller ikke uret kan jeg indstille  - det hopper bbare tilbage på 1. januar 2017 når jeg trykker ok
 nogen ideer   

hilsen NES

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1413
  • Respekt optjent: +54/-287
Sv: ingen forbindelse via stokercloud RTB-16
« Svar #1 Dato: Dec 03, 2023, 14:04 »
Et stort langskud kunne være jordforbindelsen på fyret ikke er ordentlig, eller at fase og nul vender modsat af tiltænkt.

Umiddelbart ville nogle, mod bedre vidende, kunne sige det ikke betyder noget, men der er vist noget med radiobølger forholder sig til både nul og jord i potentiale, og hvis ikke "den slags" havde noget at sige ville der jo ikke været skrevet tykke bøger om netop den slags, og eller at hensynet til elektrisk støj skal tages mere og mere alvorligt.

Et andet bud kunne være at din router, på en eller anden led, døjer med at tildele IP adresser, alt efter mærke kommer nogle til at hænge mere end andre.
Mit ASUS Mesh kan komme til at hænge f.eks. så skal det hele bare slukkes og startes op igen. Det er faktisk pisse irreterende, men nok en pris for kun at vælge semi prof grej.

« Senest Redigeret: Dec 03, 2023, 14:19 af 383CI »
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.

Offline nes

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 142
  • Respekt optjent: +4/-0
Sv: ingen forbindelse via stokercloud RTB-16
« Svar #2 Dato: Dec 03, 2023, 14:14 »
tak for forslagene  - jeg forsøger   :)