Hej Zune
Fint projekt, men som Michael skriver, skal man passe på, det er jo ikke godt hvis nogen kommer til skade.
Selv om man selv svejser en kasse op, skal den være rimelig tyk i godset, den skal også indeholde en del vand.
Jeg har ikke set mindre kedel end opop418, den er meget lille i forhold til andre kedler jeg har set.
Jeg har lige installeret en, man skulle tro at den var fyldt med bly.
Skal fyret have en rimelig virkningsgrad, skal det konstrueres efter et eller andet princip. Jeg tro desværre at det meste af varmen ender i skorstenen i en kasse konstruktion.
Du er også nød til at lagre en masse varmt vand, selv om 16kw pillebrænder lyder af meget, er der ikke mange der kan gå i bad lige efter hinanden, en bette gennemstrøms elvandvarmer er rask væk på 25-30kw, og der kommer kun lunken vand ud, ved få liter/min.
Der skal også

være sikkerhedsventil og måske en ekspantions beholder.
Det ender nok med at første uge af spejderlejren kommer til at gå med at sætte fyret op.
Jeg kender flere der selv har været i gang med at lave brændere til piller, de har ihvertifælde brugt mange timer, og deres glæde af snedkerierne kan begrænse sig til at forsøge at konstruere noget de håbede på virkede, de har begge købet prof. grej.
Men held og lykke.
MVH. Kenneth