Hej Morten,
Der er absolut fornuft i at lade woody'en producere det varme vand om sommeren.
Jeg har selv en el-patron i VVB'en, og troede i mange år at det var det billigste (man er vel el-mand), men måtte sande at det er ganske fejlagtigt.
Hos mig er besparelsen ca. 1.100 kr. på en sommer

VVB-prioritering virker på den måde at man har en 3-vejs ventil, der enten sender fremløbsvandet til radiatorer/gulvvarme, eller til VVB'en.
Ventilen styres af woody styringen, og man indtaster ønsket temperatur på det varme vand samt hvor langt under denne temperatur man tillader at vandet kommer.
Når temperaturen på VVB'en kommer under setpunkt minus accepteret fald, omstyrer 3-vejs ventilen og kedel temperatur setpunkt hæves til ønsket temp. på VVB + 10 grader.
Nu produceres der varme udelukkende til VVB'en indtil den når sit setpunkt, hvorefter kedel temp sættes til oprindelig setpunkt igen og 3-vejs ventilen igen sender vandet til radiatorer/gulvvarme.
Om sommeren fungerer det på samme måde, blot med den forskel at fyret kan være stoppet, og når VVB'en så har brug for varme, ja så starter det og kører kun indtil VVB'en er oppe på temp igen.
Fikst ik' ?

Hilsen
Michael
Hej Michael
Jeg er ny i faget, men har for nylig opgraderet min stryring til version 6.00 med henblik på at kunne bruge nogle af de nye funktioner.
Hvordan er det helt præcis VVB-prioteringen virker - ex. om sommeren, og hvor kan jeg læse mere om det?
Siste sommer lod jeg el-patronen opvarme vores varme brugsvand, men er lidt i tvivl om der er mere fornuft i at lade woody'en køre hele året.
Mvh
Morten
Hej Paw,
Jeps, og med min smarte nye v6.x styring og 3-vejs vvb-prioriterings ventil, kan jeg så undgå at der kommer fuld varme på radiatorene, når der produceres varmt vand om sommeren

Jeg glæder mig "næsten" til sommer 
Hilsen
Michael
Derfor skal radiatorer åbnes op på fuld knald når man lukker anlæget ned om sommeren. De sætter sig IKKE fast hvis de er helt åbne, men det gør de hvis de er lukket.