Forfatter Emne: Kan ikke bruge opop eller Dor, men hvad så ??  (Læst 38878 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline petaas

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 113
  • Respekt optjent: +6/-2
    • Fyrstatus stokerkontrol
Sv: Kan ikke bruge opop eller Dor, men hvad så ??
« Svar #15 Dato: Jan 25, 2007, 11:37 »
Biopwer oplyste mig om at man skulle vælge en alm OPOP kedel hvis den skulle stå inde i hus ( Brygges eller lign ) Skulle den stå i udhus skulle man vælge Comfort udgaven med ekstra isolering. Han snakkede om at test i hans egen garrage viste en god besparelse ved skiftet ( 4 år så va merpris betalt for Comfort )
mvh Peter Andreasen
------------------------------------------------------------------------------
16 kw Scotte brænder + Dor kedel.
Stokerkontrol + iltstyring

kennh

  • Gæst
Sv: Kan ikke bruge opop eller Dor, men hvad så ??
« Svar #16 Dato: Jan 25, 2007, 13:10 »
Hej ..
Den skal stå indenfor, så det bliver en Opop eller Dor .

Offline T.C.

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 50
  • Respekt optjent: +3/-1
  • T.C.Fyrum
Sv: Kan ikke bruge opop eller Dor, men hvad så ??
« Svar #17 Dato: Jan 25, 2007, 15:01 »
Hej
Jeg kan sige at jeg har en opop 24kw der er utæt pga.for lav returvand
købt april 2004 ved rosendahl utæt nov.2006

sælges billigt uden garenti.

Tommy
Opvarmer 192 m2 i et plan
Dor 24kw Scotte 16kw v7 styring./trækstabilisator/interface/alpha2 pumpe
Pilleforbrug= 5000 kg. 05/06
Varmepumpe til varm vand.
Solvarme til gulvvarme gennem returvand til pillebrænder.

kennh

  • Gæst
Sv: Kan ikke bruge opop eller Dor, men hvad så ??
« Svar #18 Dato: Jan 26, 2007, 08:40 »
Hej Tommy
 Utæt ...hmm. Hvor er den utæt ??
kan du ikke poste et billede af den ? og evt. af stedet hvor den er utæt ...og lige prisen :-)


 Kenn

Offline Kattens

  • Guru
  • ****
  • Indlæg: 82
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Kan ikke bruge opop eller Dor, men hvad så ??
« Svar #19 Dato: Jan 27, 2007, 11:13 »
blot lige en kommentar til brænderhul i dorkedel: Jeg skal til pilleværket her til foråret, og har fra vvs-grossisten fået at vide, at hullet laves her i DK., og betales særskilt, ca. 2-3000,- og kan naturligvis lavet både i højre og venstre side.

Steen

kennh

  • Gæst
Sv: Kan ikke bruge opop eller Dor, men hvad så ??
« Svar #20 Dato: Jan 28, 2007, 15:39 »
Hej Kattens
 Ja men det er en Dor kedel som vvs-grossisten sælger. Jeg er lidt ude efter en Opop, men jeg har fundet et maskinværksted der kan svejde i corten stål ... og de har en time pris på 365 + M, så de får lov til at skære og svejse mit hul :-)

Offline Conner

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 28
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Kan ikke bruge opop eller Dor, men hvad så ??
« Svar #21 Dato: Mar 17, 2007, 09:38 »
Hej hvorfor alt det besvær med at skære hul i kedlen selv. Jeg har lige købe en opop 418 kedel med hul i højre side. Men den leveres også med hul i v. side. Den er købt igennem www.hedestoker.dk De forhandler også Dor kedler. Med hul i begge sider. Jeg har fået en super service, jeg bestilte kedlen om tirsdagen og fik den leveret torsdag, det er lækker service.

Mvh Henrik
Mvh Henrik

Offline danroy

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 1
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Kan ikke bruge opop eller Dor, men hvad så ??
« Svar #22 Dato: Dec 18, 2007, 20:34 »
Hej. Jeg kan se at et er en gammel "tråd", men omkring Baxi mk.2 solo har jeg nogle erfaringer.
Jeg har monteret en Biocomfort 16 i den øverste låge. I røgkanalen "omme i bag",som vi siger her på egnen har jeg ophængt nogle jernkæder.
Jeg har på den måde sænket røggas temperaturen til 78-82 grader i lavlast og i høj-last bliver temperaturen omkring 147 grader når fyret når omkring 66 grader.

kedlen er nem at rengøre og har plads til masser af aske...
Jeg renser min kedel hver uge i streng kulde og blæst i overgangstiden blot hver 3.uge. Men kunne sagtens vente meget længere.
Jeg har droslet effekten ned på 70%. Vi opvarmer et gammelt, men velisoleret hus+ varmt vand på et par hundrede kvadratmeter. har brugt omkring 5-6 tons piller fra BAF/DLG årligt.
Det eneste problem er en utæthed i kedlen, som jeg ikke kan spore. Det betyder at iltstyring nok ikke vil være vellykket. Men jeg skal nok finde den !