Stoker > Stoker

Woody eller Scotte stoker.

(1/3) > >>

høgh:
Hej
Jeg vil investere i en ny stoker til min Baxi kedel MB/MB Solo 30. (Højre vendt).
Jeg har en Woody eller en Scotte træpillebrænder i tankerne, men er lidt i tvivl om hvad forskellen er på dem ? Kommer de med samme slags styring og kvalitet af snegl ?
Hvis jeg skal være helt ærlig, så ved jeg ikke det vilde om emnet, så jeg er lidt i tvivl om hvor mange KW den skal være på.
Mit stuehus er på 164 m2, det er ikke det bedste isoleret, så er der 30m2 udhus, som der er godt isoleret, så ialt ca 200m2 der skal varmes op.
Har normalt fyret slukket om sommeren, der bruger jeg bare elpatronen i min 110liters Metro varmvandsbeholder.
Jeg har kigget på følgende  2 ved Hedestoker:
308391001 Woody pillebrænder 2-16KW, m/ 1,85 m snegl & 100 tr. styring.  16.875,00
200016 Scottepillebrænder med 1,8 meter snegl - 16 Kw     13.500,00
Håber der er nogen som der vil være mig behjælpelige med det !

Mvh.
Høgh.

MHES:
Hej Høgh,

En 16 KW NBE brænder (Woody eller Scotte) kan helt sikkert klare opvarmningen.
Sådan en fætter modsvarer et årligt olieforbrug på 6-7000 l olie eller omregnet til træpiller, 12-15.000 kg træpiller.

Grundlæggende er forskellen på Woody og Scotte bare styringen.
I gamle dage (før v6.x) havde Scotte styringen et display med 3x7 segment (altså 3 stk "lystal" som på en gl. lommeregner), og Woody havde et "rigtigt" display med "rigtige" tekster og endda grafik.
I dag med styring v6.x har de begge samme slags diaplay (altså det "rigtige" display), og der er bare nogle ganske små forskelle i displayvisningen.
I praksis er du lige godt stillet hvad enden du vælger Scotte eller Woody, når bare du sørger for at det er styring v6.x.

Hilsen
Michael
 

--- Citat fra: høgh efter Maj 25, 2010, 12:38 ---Hej
Jeg vil investere i en ny stoker til min Baxi kedel MB/MB Solo 30. (Højre vendt).
Jeg har en Woody eller en Scotte træpillebrænder i tankerne, men er lidt i tvivl om hvad forskellen er på dem ? Kommer de med samme slags styring og kvalitet af snegl ?
Hvis jeg skal være helt ærlig, så ved jeg ikke det vilde om emnet, så jeg er lidt i tvivl om hvor mange KW den skal være på.
Mit stuehus er på 164 m2, det er ikke det bedste isoleret, så er der 30m2 udhus, som der er godt isoleret, så ialt ca 200m2 der skal varmes op.
Har normalt fyret slukket om sommeren, der bruger jeg bare elpatronen i min 110liters Metro varmvandsbeholder.
Jeg har kigget på følgende  2 ved Hedestoker:
308391001 Woody pillebrænder 2-16KW, m/ 1,85 m snegl & 100 tr. styring.  16.875,00
200016 Scottepillebrænder med 1,8 meter snegl - 16 Kw     13.500,00
Håber der er nogen som der vil være mig behjælpelige med det !

Mvh.
Høgh.

--- Afslutning på citat ---

Frank_rasmussen:
17.000 kr...det var da godt nok ikke helt billigt.

For 3000 kr. mere kan du få et helt Scotte-anlæg med Opop418-kedel og ekstern 320 l pillemagasin.

Måske kan du få et godt tilbud ved at ringe lidt rundt...

Paw:
Frank har ret, bedre at købe et komplet anlæg. Så kan du jo sælge Baxien, hvis den er godkendt, og så har du et rigtig godt anlæg.

høgh:
Hej
Scotte pillebrænderen incl. styring version 6.xx, og 1,8m snegl, koster 13.500kr.
Et komplet sæt med kedel og pillemagasin koster 22.500kr. Så jeg sparer alligevel 9000kr. ved at beholde min Baxi kedel. Har i set det billigere nogle steder. Jeg har priserne fra Hedestoker.
Er rigtig glad for min Baxi kedel og har ikke det vilde af penge at smide i det. Mener i Opop H418 er en bedre kedel en min Baxi ?
Ellers tak for den hurtige hjælp herinde  :)

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

Skift til fuld version