Forfatter Emne: Android telefoner  (Læst 65070 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline kirkholt

  • Beta tester
  • Guru
  • *
  • Indlæg: 81
  • Respekt optjent: +1/-1
Sv: Android telefoner
« Svar #75 Dato: Jan 26, 2011, 10:25 »
Citér
En enhed til datalogning har været diskutert i flere omgange.
Og hvis jeg ikke husker fejl har også BoinkUser talt om det, men det sidste
der var tale om var at en af de andre brugere (kirkholt) på forumet ville gøre et forsøg
på at lave en enhed. Du kan lese tråden her:
http://www.stokerforum.dk/index.php?topic=1698.0

Jeg har netop tlføjet en status-opdatering i ovennævnte tråd.

mvh

Ole
https://stokercloud.dk/v3/#/kirkholt/main-page
16Kw Woody Comfort v10.0954
Sort NBE komfort kedel
Kompressorrens
3-vejs ventil og VVB

218 m2 villa - 15m fjernvarmerør - Fyr i garage
Årsforbrug ca. 7 ton.

Offline DennisAndersen

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 48
  • Respekt optjent: +1/-0
    • pillefyr data
Sv: Android telefoner
« Svar #76 Dato: Feb 05, 2011, 11:26 »
Hvis man nu forestillede sig, at man kunne smide en rs232 til bluetooth adapter i numsen på sin styring, og i stedet for i den anden ende, at sætte en magen til, så slog man sin bluetooth til på sin tablet med android oppe i stuen, og kommunikerede på denne måde med sin styring fra android.

Ville dette kunne lade sig gøre, rent programmerings mæssigt, så kan jeg jo forstå, at android ikke understøtter java.comm men den understøtter jo vel bluetooth. Så er det bare om de to ting fatter hinanden.

Bare nysgerrig.
Mvh
Dennis Andersen
--------------------------------------------------------
250 kvm bolig fordelt på kælder, stue samt 1'ste sal.
Salamander kedel m. Bio Comfort 16 kW pillebrænder.

HTC Wildfire, android 2.2 froyo med Stokerkontrol for Android

Offline BoinkUser

  • Administrator
  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 2148
  • Respekt optjent: +83/-4
    • StokerKontrol - Software til dit pillefyr
Sv: Android telefoner
« Svar #77 Dato: Feb 05, 2011, 13:27 »
Hvis man nu forestillede sig, at man kunne smide en rs232 til bluetooth adapter i numsen på sin styring, og i stedet for i den anden ende, at sætte en magen til, så slog man sin bluetooth til på sin tablet med android oppe i stuen, og kommunikerede på denne måde med sin styring fra android.

Ville dette kunne lade sig gøre, rent programmerings mæssigt, så kan jeg jo forstå, at android ikke understøtter java.comm men den understøtter jo vel bluetooth. Så er det bare om de to ting fatter hinanden.

Bare nysgerrig.

Hej Dennis

Det burde kunne lade sig gøre. Det kræver en seriel-bluetooth adapter der konverterer til  Bluetooth Serial port profile (Spp) og så f.eks. en pc/telefon e.l. i den anden ende med bluetooth som også kan køre spp (og det kan alt vist). Så vil det teoretisk set hænge sammen.

Mvh. Jens
Version 13 styring, styret fra 22" tablet, Opop 418 kedel
Opvarmer 238 m2 (heraf 119 kælder)

Offline DennisAndersen

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 48
  • Respekt optjent: +1/-0
    • pillefyr data
Sv: Android telefoner
« Svar #78 Dato: Feb 05, 2011, 13:57 »
Hej Jens

Jamen Seriel Port Profile understøtter de der rs232 til bluetooth adaptere som dv-center.dk og scotte.dk sælger.

Jeg sidder lige pt og prøver at gøre mig lidt klogere på eclipse og android.bluetooth, hvis jeg da kunne få den til at acceptere den pakke. Men det vil den ikke lige i skrivende stund. Så har lige opdateret min SDK, og må så se om det hjælper.

Ellers ville jeg da syntes, at det måske ville være noget at forsøge på. At få det op at køre via bluetooth til en tablet som kører android :)
Mvh
Dennis Andersen
--------------------------------------------------------
250 kvm bolig fordelt på kælder, stue samt 1'ste sal.
Salamander kedel m. Bio Comfort 16 kW pillebrænder.

HTC Wildfire, android 2.2 froyo med Stokerkontrol for Android

Offline BoinkUser

  • Administrator
  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 2148
  • Respekt optjent: +83/-4
    • StokerKontrol - Software til dit pillefyr
Sv: Android telefoner
« Svar #79 Dato: Feb 05, 2011, 14:27 »
Hej Jens

Jamen Seriel Port Profile understøtter de der rs232 til bluetooth adaptere som dv-center.dk og scotte.dk sælger.

Jeg sidder lige pt og prøver at gøre mig lidt klogere på eclipse og android.bluetooth, hvis jeg da kunne få den til at acceptere den pakke. Men det vil den ikke lige i skrivende stund. Så har lige opdateret min SDK, og må så se om det hjælper.

Ellers ville jeg da syntes, at det måske ville være noget at forsøge på. At få det op at køre via bluetooth til en tablet som kører android :)

Hvis man virkelig kan koble direkte på dem (lmtechnology's) fra en bluetooth enhed, så burde det være muligt. Synes bare jeg så de kørte noget proprietær protokol imellem sig, hvorfor man skal have to, og man ikke kan koble på én kun. Men har ikke kigget nærmere på det, så måske tager jeg fejl. Men ellers findes der andre der kan.

Mvh. Jens
Version 13 styring, styret fra 22" tablet, Opop 418 kedel
Opvarmer 238 m2 (heraf 119 kælder)

Offline DennisAndersen

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 48
  • Respekt optjent: +1/-0
    • pillefyr data
Sv: Android telefoner
« Svar #80 Dato: Feb 05, 2011, 15:42 »
http://www.scotte.dk/getdoc.asp?id=123&md5hash=146E3F1FCDB49D6E2B239CE99CF95FE5


skulle gerne stå her :)
ellers er mine øjne da fuldstændig løbet af med mig.

Det er så LM's produkt, men så vidt jeg kan se er der jo andre billigere muligheder som er den samme enhed, bortset fra navnet.

Men det kunne da være svært spændende at se om man kunne få kontakt til sådan en basse :)
Mvh
Dennis Andersen
--------------------------------------------------------
250 kvm bolig fordelt på kælder, stue samt 1'ste sal.
Salamander kedel m. Bio Comfort 16 kW pillebrænder.

HTC Wildfire, android 2.2 froyo med Stokerkontrol for Android