Hej Morten,
Helt i tråd med svaret fra Dennis i denne tråd, troede jeg også i begyndelsen at VVB-styring betød VVB-prioritering, men sådan er det altså ikke

Styring v6.x kan lave VVB-styring, hvilket vil sige starte fyret og køre det med en kedel temp. på VVB setpunkt + 10 grader, når VVB'en er "for kold".
Derudover kan styring v6.x også samtidig lave VVB-prioritering, som betyder at alt centralvarmevandet ledes gennem VVB'en mens der produceres varme til VVB'en.
VVB-prioritering kræver 3-vejs ventil tilsluttet en udgang i styringen.
Fordelen ved VVB-styring er at man kun har fyret kørende når der er behov for at producere varmt vand (sommer drift).
Fordelen ved VVB-prioritering er en hurtigere opvarmning af VVB'en og mindre vandcirkulation når VVB'en ikke har behov for varme, hvilket med en moderne cirkulationspumpe giver mindre strømforbrug.
I nogle huse kan VVB-prioritering give problemer med manglende varme i resten af huset, hvis VVB opvarmningen tager for lang tid, specielt hvis VVB'en er stor.
Hos mig selv kører jeg med VVB-styring og VVB-prioritering, men 3-vejs ventilen bruges kun som 2-vejs ventil, sådan at den bare tilkobler VVB'en når der skal laves varmt vand.
Årsagen er at min VVB er en gammel kappe beholder, der bruger 45-60 minutter for at varme op, og det er for lang tid uden varme i huset, altså i fyrings sæsonen.
Hilsen
Michael
Hej MHES
Vil det sige at ved at anskaffe sig 2 stk. af disse temperaturfølere
http://www.hedestoker.dk/shop/item.asp?id=924
og følge dine anvisninger kan få fyret til at starte op når VVB når under en given temperatur?
Jeg har nemlig tidligere skrevet et indlæg her på siden, hvor du skrev at jeg skulle anskaffe en motordrevet 3-vejs ventil hvis jeg ønskede at starte fyret op når VVB havde brug for det
Hvad er fordele og ulemper ved den ene løsning fremfor den anden?
Mvh.
Morten