Hej Dennis,
Sommerstop "mangler" vist i alpha 11

...men den findes i v2.0, og så naturligvis i selve styringen

Du finder den i styringen på en Scotte/Woddy v6.x under Temperatur>>Sommer drift.
Funktionen er den at når udetemperaturen kommer over den indstillede værdi, stopper fyret (ligesom ved afbrydelse af "ekstern kontakt") og når temperaturen kommer under setpunktet starter fyret igen (igen ligesom når man slutter "ekstern kontakt"), vel at bemærke hvis ur-styringen tillader det.
Det fungerer altså ligesom ved drift uden Sommer stop og med en lus i "ekstern kontakt", så fyret kører efter ur-styringen, men hvis udetemperaturen kommer over setpunktet, så stopper fyret.
Føleren til udetemperatur er samme slags som til kedel temp. og VVB temp. og forbindes til T5 og T.
På nuværende tidspunkt har jeg sat Sommer stop temperaturen til 5 grader, da jeg slet ikke har behov for varme

I overgangs perioden stod sommer stop temperaturen til forskellige værdier, afhængig af hvor jeg placerede føleren.
Jeg har haft føleren i stuen, i min udestue, på nordsiden af huset og til sidst på østsiden af huset.
Nu sidder den på østsiden af huset, og jeg bilder mig selv ind at det fungerer fint

Hilsen
Michael
Hej på jer
Hmm... Sommerstop? Hvor finder jeg den i alpha 11, og hvad ewr teorien bagved funktionen?
Kan du, Michael, fortælle hvordan du har satt op dit system?
Og hvordan vil det indvirke på min termostat og VVB?
Inden jeg går i gang med at trykke på en hel masse knapper osv., vil jeg jo gerne vide hvad jeg har gang i... 
Mvh.
Dennis