Nu jeg er færdig med fyrrum (sådan da) er det godt nok blevet sommer.
Jeg mangler sådan set kun at fylde vand på huset igen, men pga. ilt i vandet vil jeg vente med dette til at jeg kan fyre op så jeg får fjernet ilt.
Jeg har vejet piller er og næste skridt er vel at fin indstille efter denne guide
http://www.mhes.dk/Indkoering_af_NBE_pillebraender_v6_x.pdf
Men kan det overhovedet lade sig gøre i denne varme ?
Jeg vil tro det er det bedste at få det gjort inden jeg skal til at indstille sommer styring og VVB styring (får brug for hjælp til grund indstillinger her)
Jeg er uenig med dig

Jeg har set ældre anlæg der har stået uden vand over f.eks en sommer, - eller 2 somre pga. renovering eller andet.
Det er LANGT bedre at påfylde vand så hurtigt som muligt, - vand på centralvarmeanlæg afilter meget hurtigt, - så du får væsentlig mindre "tæring" på dit anlæg ved at fylde vand på (Start pumpen, - så bliver anlægget formentlig udluftet hvis det er lavet korrekt).
På nuværende tidspunkt, - "tror" du dit anlæg er tomt, - men det er det ikke, - det er umuligt at tømme dit anlæg 100 procent.
Hvis der er f.eks 5 cm. vand i bunden af en radiator, - og resten er luft, - så skal du se rust, - det går stærkt...
Fyld vand på ASAP, - og start pumpen

Vent med at starte dit fyr

/Sommer kram