Hej Poul,
For at få ilt-styring til at fungere skal man gøre følgende:
- Montere ilt-chip
- Montere lambda sonde
- Kalibrere lambda sonde
- Slå ilt-styring til
Det ser ud til at du er nået til punkt 3 - Kalibrere lambda sonde.
For at lave en kalibrering, skal lambda sonden have lov at varme op (min. 10 minutter) og den skal være i fri luft (altså ikke påvirket af røggasser).
Når ovenstående er OK, går du til punkt C2 i den skjulte menu og trykker SET
Styringen vil så kalibrere lambda sonden, og når det er slut, kan du ændre parameter C1 til værdien 0=OFF, 1=vis ilt, 2=ilt-styring ON
Mht. til strøm på lambda sonden, så er det rigtigt at der er strøm på varmelegemet hele tiden, med mindre at du slukker for 230 VAC.
Hilsen
Michael
Hej.
Endelig har jeg fået monteret min iltstyring, men jeg kan ikke få den kalibreret, og der er jo ikke meget hjælp at hente i nbe's manualer. Efter at have monteret chip og lamba sonde har jeg sluttet strømmen til og ladet tyret stå i10 minutter. Derefter gik jeg i c2, hvor tallet 50 blev vist. Derefter ved jeg ikke, hvad jeg skal. Jeg har prøvet trykket på SET og pil op og ned, men lige meget, hvad jeg gør kan jeg ikke ændre parameteren i c1, så på en eller anden måde må jeg jo ikke have fået den kalibreret. Skulle der være en eller anden, der kan forklare mig, hvordan jeg gør, så jeg kan forstå det 
I øvrigt, når jeg går ind i den skjulte menu, var det ikke a1 jeg fik vist men et L og et tal omkring 100.
I øvrigt er der strøm på lambda sonden hele tiden? Også når fyret er sukket på sommerstyringen? Eller skal strømmen være helt afbrudt for at fjerne strømmen fra lambda sonden.
På forhånd tak
Poul