Forfatter Emne: lambdasonde  (Læst 9253 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline sven larsen

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 3
  • Respekt optjent: +0/-0
lambdasonde
« Dato: Jan 16, 2011, 10:17 »
hej min sk stoker med tm3006 opfører sig mærkeligt. den viser ind imellem o2% svingende fra o,o til 35/36%. gætter på at sonden er dårlig kan se en ny koster over 1000 kr, en universaltype hos biltema 400 kr med de samme ledningsfarver (gætter på det er standart) mon den kan bruges nogle her der har erfaring med dette emne hilsen sven

Offline MHES

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7385
  • Respekt optjent: +470/-56
  • Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar
    • MHES
Sv: lambdasonde
« Svar #1 Dato: Jan 16, 2011, 11:31 »
Hej Sven,

Sådan en fætter hos Biltema kan sagtens have en helt anden kurve end den der sidder til din TM3006 styring.

Normalt er billige lambdasonder til biler meget "snævertsynede", så med mindre du kan finde et datablad på den og se at den har samme skalering og liniaritet som den (sandsynligvis Bosch LSM11) du har i dag, kan det ikke anbefales.

Hilsen
Michael
 
hej min sk stoker med tm3006 opfører sig mærkeligt. den viser ind imellem o2% svingende fra o,o til 35/36%. gætter på at sonden er dårlig kan se en ny koster over 1000 kr, en universaltype hos biltema 400 kr med de samme ledningsfarver (gætter på det er standart) mon den kan bruges nogle her der har erfaring med dette emne hilsen sven
Styring nr. 47387 RTB på Android tablet
Opvarmer ca. 270 m2
RTB 10 kW v13.xxxx med VVB-styring og udvidelsesprint.
Årsforbrug 4,5 - 5 ton.
Online fra fyr https://stokercloud.dk/v3/#/mhes_rtb10/main-page
Hjemmeside www.mhes.dk
"How to do" videoer http://mhes.dk/hjem-2/videoer.html

Offline sven larsen

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 3
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: lambdasonde
« Svar #2 Dato: Jan 16, 2011, 15:05 »
hej tak for et hurtigt svar på mit spørgsmål, så blev jeg klogere synes også der måtte være en grund til den store prisforskel