Hej Casper,
Du skal ikke gøre noget ved det

Problemet er at tallet i autoberegningen er et tal for en konstant dosering i 360 sekunder (6 minutter), men hvis du laver 36 doseringer af hver 10 sekunder (=360 sekunder) får du ikke samme tal.
Det skyldes at der går lidt tid ved hver start, før der reelt doseres piller og denne tid er forskellig fra snegl til snegl og fra pilletype til pilletype.
Forbruget udregnes ved at gange sneglens køretid med autoberegningens indtastede værdi, uden at tage hensyn til antal start/stop, og derfor er der ikke 100% sammenhæng mellem tallet og virkeligheden.
Du skal indstille autoberegningen så den er korrekt, og så må du leve med at det udregnede forbrug ikke passer

Fra v6.50 kan man indstille en fast dosering hver gang på den eksterne snegl, og det hjælper på denne "fejludregning"

Hilsen
Michael
Hej
har det sidste stykke tid syndes jeg fyret har bruge mange piller. så sidste gang jeg skulle fylde tanken op valgte jeg at veje pillerne af. der kunne være 268 kg i og nu når den er kørt tom siger den at der er brugt 330 kg. er det ikke en stor forskel?
og den mængde den viser er vel er værdi som er udregnet af autoberegneren? så det vil jo ikke hjælpe at begynde og stille på autoberegneren? og hvis det er en værdi af autoberegneren, så får den vel enlig for lidt piller?
kan ikke lige finde ud af hvad jeg skal gøre for at få det til at passe?
hilsen
Casper