Forfatter Emne: Sommerdrift  (Læst 1646 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline hls

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 3
  • Respekt optjent: +0/-0
Sommerdrift
« Dato: Apr 01, 2011, 13:33 »
Hejsa

Jeg skal for første gang ha fyret til at køre sommerdrift, jeg har lige tilsluttet pumpen til stokerkontrollen så den kan tænd og sluk sammen med fyret. Vi skal bruge varmt vand til to bade kl 6 om morgen og derefter er der ikke nogen hjemme før kl. 16 om eftermiddagen. Mit spørgsmål er så hvilket tidsintervaller jeg skal sætte fyret til, hvor mange gange om dagen det skal tænde samt hvor længe for at varme en 60l varmvandsbeholder op.

håber der er nogen der har lidt erfaring med dette

pft Henrik

Offline xkfc

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 4448
  • Respekt optjent: +168/-24
    • mit fyr
Sv: Sommerdrift
« Svar #1 Dato: Apr 01, 2011, 14:01 »
Hej Henrik
For at komme med et realistisk bud, er det nødvendig at vide hvordan dit anlæg er strikket op, det er jo ikke ligegyldigt om der trækkes gulvvarme eller radiatorer samtidig med vvb.

Hvis du har stokerkontrol kan du jo nemt se hvor længe det tager at varme de 60l op, men der er jo også afgørende hvilken temperatur stokeren er sat til, samt hvor meget badevand der bruges, når mine tøser bader kan de næsten hive noget der ligner 30grader ud af vvb, når jeg bader kan det kun lige spores på grafen ;)

Men om sommeren starter mit fyr hvis en af vvb,erne kommer under 27-30grader midt i beholderen, det tager så 2 timer at hive dem op igen.

Hvis du har føler i VVB kan styringen klare det hele, du skriver at du har sat pumpen til stokerkontrol, stokerkontrol er software, så det må være styringen du mener.

Ellers er det vel bare at prøve sig frem, og så ellers sørge for at komme først i bad ;D

MVH. Kenneth
Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html