Beklager. Var på besøg ved Grundfos i Fresno/Californien og til Cisco Live 2011, Las Vegas konference.
Med alle de symptomer du beskriver, så lufter det lidt af at du har en kold "prop" i din skorsten.
Det er et fænomen der opstår når der ikke har været gang i fyret i længere tid, så bliver skorstenen kølet ned, og når temperaturen så stiger udenfor, så forbliver skorstenen kold, og "proppen" vil jo ikke op af skorstenen, for kølig luft er jo tungere end varm luft.
Nu aner jeg ikke en skid om hvordan din skorsten er opbygget, men du har ikke mulighed for at gøre den en anelse utæt helt nede ved bunden, så proppen selv kan falde ud af bunden hen over morgenen når temperaturen begynder at stige udenfor?
Anywho, hvis du ingen røg ser, og el-tænderen er rødglødende, så er det fordi varmen ikke bliver flyttet over på træpillerne... altså skal der mere blæs til... lad være med at sætte effekten op, det er direkte destruktivt når den ikke kan komme af med varmen.
Jeg gætter på du kan løse problemer ved at lade proppen falde ud, eller blæse proppen ud af skorstenen. Sæt blæser start tallet op, så du hurtigere får flow igennem skorstenen.
Hvad med din opstarts dosering, hvordan ser den ud? Min erfaring er at den skal være så lav så mulig, men der skal stadig være nok så spidsen af eltænderen lige nøjagtig er dækket.
Anywho, jeg er sikker på det ikke er dit anlæg der er noget i vejen med. Det er din skorsten. Men derfor kan det jo godt være du kan få anlægget til at overvinde de dårlige forhold.