Forfatter Emne: Windows applikation med alarm  (Læst 16651 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline SteenSN

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 30
  • Respekt optjent: +1/-2
    • Steens stoker
Windows applikation med alarm
« Dato: Aug 03, 2011, 00:30 »
Hvis man har en computer til at sende data til en webserver vha. FTP, kan man lave andre applikationer, der benytter sig af de data, der sendes til websiden.
Det drejer sig især om values.txt og lastupdate.html

Jeg har lavet en applikation (Visual Studio 2010), der henter disse data og viser dem på et fyrrumsbillede. Data hentes med et interval man selv kan sætte.
Der er tilføjet en alarm (via mail), hvis magasin-grænsen når under et bestemt niveau. Man kunne tilføje andre alarmer - fx noget med manglende lys i længere tid samtidig med fyret ikke er slukket eller hvad man nu finder interessant.

Er nogen interesseret i kildekoden, så sig bare til. Applikation kræver .NET framework installeret


Jeg har nu vedhæftet kildekoden og programmet. Før programmet (eventuelt...) virker, skal URL til FTP data udfyldes samt alarm-info. Der sker via menuen - højreklik på den røde tekst "menu" og udfyld URL og alarm. Jeg ved ikke om programmet kræver chip 6.66, men det er tænkeligt (values.txt rummer 26 poster i et array i min version). Programmet er nok mest velegnet til at programmere videre med. Det er skrevet i C#. Det er forholdsvis nemt af flytte til en asp.net webside og evt. en gadget.

Mvh. Steen

« Senest Redigeret: Aug 03, 2011, 14:16 af SteenSN »
Woody 16kw, chip 6.88, stokerversion 3.20, kompressorrens, Pannex solvarme 300 L, permanent VVB prioritering gennem topspiral, manuel shunt, trækstabilisator, 240 m2 fra 1905 + 18 m2 kælder + 14 m2 uisoleret fyrrum - forbrug 12 mdr 5900 kg https://www.svhfvuc.dk/steenstoker

Offline Oldgaard

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 363
  • Respekt optjent: +38/-1
  • Scotte 16kw + Blackstar kedel 1016 : version 13
    • Fyret online
Sv: Windows applikation med alarm
« Svar #1 Dato: Aug 03, 2011, 01:28 »
Til ;)
Scotte 16 kw V 13
Blackstarkedel BS1016 ( og den har ekstra skamolplade i toppen ;) )
Kompressorrens,flowmåler,siloføler
250kvm bolig middel isolering :(
https://stokercloud.dk/v3/#/34094/main-page
http://guide-udendorstemp.tk

Offline frølårsraketten

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 184
  • Respekt optjent: +4/-0
    • Diernæs Mini Stoker (DiMS)
Sv: Windows applikation med alarm
« Svar #2 Dato: Aug 03, 2011, 02:35 »
Osse "til" ;o)
Venligst Pierre
_______________
Aduro H1

Offline BoinkUser

  • Administrator
  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 2148
  • Respekt optjent: +83/-4
    • StokerKontrol - Software til dit pillefyr
Sv: Windows applikation med alarm
« Svar #3 Dato: Aug 03, 2011, 15:53 »
Hvis man har en computer til at sende data til en webserver vha. FTP, kan man lave andre applikationer, der benytter sig af de data, der sendes til websiden.
Det drejer sig især om values.txt og lastupdate.html

Hej Steen

Det ser rigtig godt ud.

Et par ting til forbedringer/udvidelser:
1. Evt. at hente værdierne fra mappen c:\programmer\stokerkontrol - så behøver man ingen webserver, ftp mv. men begrænser sig naturligvis til at køre lokalt.
2. At hente fra vores server på pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk, så behøver man ikke at have sin egen ftp konto. Dette punkt kræver at jeg laver så du kan trække dataene ud i samme format, men det er ikke noget problem, hvis det kunne have interesse.

Mvh. Jens
Version 13 styring, styret fra 22" tablet, Opop 418 kedel
Opvarmer 238 m2 (heraf 119 kælder)

Offline SteenSN

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 30
  • Respekt optjent: +1/-2
    • Steens stoker
Sv: Windows applikation med alarm
« Svar #4 Dato: Aug 04, 2011, 00:31 »
Hej Steen

Det ser rigtig godt ud.

Et par ting til forbedringer/udvidelser:
1. Evt. at hente værdierne fra mappen c:\programmer\stokerkontrol - så behøver man ingen webserver, ftp mv. men begrænser sig naturligvis til at køre lokalt.
2. At hente fra vores server på pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk, så behøver man ikke at have sin egen ftp konto. Dette punkt kræver at jeg laver så du kan trække dataene ud i samme format, men det er ikke noget problem, hvis det kunne have interesse.

Mvh. Jens

Det er faktisk allerede muligt at få den til at køre lokalt. I stedet for en normal URL indtastes "file:///c:/program files (x86)/stokerkontrol" (uden anførselstegn) Det virker OK.

Er values.txt forskellig for de forskellige chip-versioner og versioner af StokerKontrol?

Mvh. Steen
Woody 16kw, chip 6.88, stokerversion 3.20, kompressorrens, Pannex solvarme 300 L, permanent VVB prioritering gennem topspiral, manuel shunt, trækstabilisator, 240 m2 fra 1905 + 18 m2 kælder + 14 m2 uisoleret fyrrum - forbrug 12 mdr 5900 kg https://www.svhfvuc.dk/steenstoker

Offline BoinkUser

  • Administrator
  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 2148
  • Respekt optjent: +83/-4
    • StokerKontrol - Software til dit pillefyr
Sv: Windows applikation med alarm
« Svar #5 Dato: Aug 04, 2011, 09:21 »
Er values.txt forskellig for de forskellige chip-versioner og versioner af StokerKontrol?

Ja der er lidt forskel på dem, afhængig af chip version. Vi understøtter jo helt ned til chip version 4.06 og der er kommet en del til siden, men eneste forskel er bare at der mangler nogle værdier på de ældre versioner (og så er der forsvundet lidt af de gamle på de nye).

Mvh. Jens

« Senest Redigeret: Aug 04, 2011, 09:23 af BoinkUser »
Version 13 styring, styret fra 22" tablet, Opop 418 kedel
Opvarmer 238 m2 (heraf 119 kælder)

Offline SteenSN

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 30
  • Respekt optjent: +1/-2
    • Steens stoker
Sv: Windows applikation med alarm
« Svar #6 Dato: Aug 04, 2011, 11:43 »
Hej Jens

OK - det kunne der jo godt programmeringsmæssigt tages højde for.

Jeg opdagede i øvrigt at den lokale values.txt ligger lidt specielt placeret på min bærbar, så man i programmet for URL skal skrive
file:///c:/users/%username%/appdata/local/virtualstore/program files/stokerkontrol

Mvh. Steen
Woody 16kw, chip 6.88, stokerversion 3.20, kompressorrens, Pannex solvarme 300 L, permanent VVB prioritering gennem topspiral, manuel shunt, trækstabilisator, 240 m2 fra 1905 + 18 m2 kælder + 14 m2 uisoleret fyrrum - forbrug 12 mdr 5900 kg https://www.svhfvuc.dk/steenstoker

Offline BoinkUser

  • Administrator
  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 2148
  • Respekt optjent: +83/-4
    • StokerKontrol - Software til dit pillefyr
Sv: Windows applikation med alarm
« Svar #7 Dato: Aug 04, 2011, 17:34 »
Hej Jens

OK - det kunne der jo godt programmeringsmæssigt tages højde for.

Jeg opdagede i øvrigt at den lokale values.txt ligger lidt specielt placeret på min bærbar, så man i programmet for URL skal skrive
file:///c:/users/%username%/appdata/local/virtualstore/program files/stokerkontrol

Mvh. Steen

Hej Steen

Ja, det er den virtuelle placering af filen. Hvis du åbner den som en fil inde i dit program, så vil den nok åbne den selvom du peger på c:\programmer\stokerkontrol\values.txt så finder Windows selv ud af at den faktisk ligger i virtualstore. Men åbner du som en URL, så kan den  nok ikke.

Under alle omstændigheder er jeg så småt ved at flytte ting ud af mappen i program files, da det ikke er god skik at skrive til filer der, efter Vista/7 er dukket op. Skal nok sige til når turen kommer til values.txt mv.

Mvh. Jens
Version 13 styring, styret fra 22" tablet, Opop 418 kedel
Opvarmer 238 m2 (heraf 119 kælder)