Forfatter Emne: ADVARSEL mod www.absolut-traepiller.dk  (Læst 34162 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Bruhn

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 1
  • Respekt optjent: +0/-0
ADVARSEL mod www.absolut-traepiller.dk
« Dato: Aug 04, 2011, 11:09 »
Advarsel - Køb ikke træpiller hos denne uvederhæftige leverandør!!
Sidste efterår købte jeg vi helt vognlæs absolut træpiller - 24 paller. Ordren var intet mindre end en katastrofe:
1) Levering og Plasticpose-kvalitet. Cirka 50 af poserne var gået i stykker som følge af dårlig plastic-kvalitet og dårlig læsning af piller. Der var piller overalt på vejen og i stalden.
2) Slagger. Leverandøren havde sagt på forhånd at der ikke var noget at komme efter ift slagger. (Dette har de efter vores klage ændret på deres hjemmeside). Vores passat C4-fyr gik næsten i stykker på grund af slagger, der tilstoppede udgangen af brændkammeret. Hver dag har vi måtte rydde kæmpe slagge stykker ud af kammeret og ned i askeskuffen for at undgå at fyret går i stykker.
3) Brændværdien har været markant lavere end piller med tilsvarende oplyste brændværdi
4) Uvederhæftig kundeservice. Da vi kontaktede dem for at klage over alle ovennævnte ting vendte de ikke tilbage. Vi skrev så at vi ville advare andre kunder mod at bruge dem på forskellige internetsider. Så tog de kontakt og vi endte op med en løsning på 2 paller gratis piller som kompensation ved næste ordre. Da vi så ville bestille et nyt vognlæs af German Pellets (kvalitetspiller som ikke er Absolut Træpillers eget mærke) ville de alligevel ikke give kompensationen svarende til to paller Absolut Træpiller. De ville blot give en mindre mængderabat svarende til et helt vognlæs.

Absolut Træpiller er den mest uvederhæftige leverandør vi har handlet med og vi har besluttet ALDRIG at købe hos dem igen. Vi advarer hermed alle andre kunder mod at bruge dem som leverandør.


Offline marianne64

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 40
  • Respekt optjent: +2/-0
Sv: ADVARSEL mod www.absolut-traepiller.dk
« Svar #1 Dato: Aug 05, 2011, 10:25 »
Hej den oplevese er da surt.Vi har nu lige fået 4 tons german pellets fra dem uden problemer
Woody 10kw www.tb-stoker.tk

Offline Kendub

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 310
  • Respekt optjent: +6/-4
    • Data:
Sv: ADVARSEL mod www.absolut-traepiller.dk
« Svar #2 Dato: Aug 05, 2011, 11:01 »
Selv ville jeg ikke turde købe en vognlæs uden først at afprøve 8-10 poser og tjekke forbrændingen, aske og slagger. Det er mange piller at "brænde inde med" - hvis kvaliteten ikke lever op til det forventede.

Men sur oplevelse med utætte poser. Det har jeg selv oplevet med German Pellets.

Pillers kvalitet svinger - også selv om der er tale om samme mærke/producent. Det ville da være smart hvis man kunne fælde samme skov  gange og dermed levere  et ensartet produkt!   (:

Offline ASL

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 45
  • Respekt optjent: +1/-0
Sv: ADVARSEL mod www.absolut-traepiller.dk
« Svar #3 Dato: Aug 16, 2011, 10:35 »
Hej!

Har nu ellers en positiv oplevelse med absolut-traepiller!

Købte i foråret 24 paller German-Pellets hos dem  - 1.700 kr. pr. palle incl. moms og levering i Thy!

Betaling efter levering!

Jeg har ingen problemer med slagger eller aske!

Men om det er fordi jeg kører med kompressorrens ved jeg ikke! Jeg har ikke renset fyret hele sommeren!

v.h. Askov
Scotte 16 kw. Chipver. 6.63 med kompressorrens.
Vigas/Orlan Fastbrændselskedel.
1800 l. akkumuleringstank.
350 m2 to-familiehus, middel isoleret.
200 l. VVB
onlinedata: askov under http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk

Offline Leon

  • Guru
  • ****
  • Indlæg: 79
  • Respekt optjent: +1/-0
    • Woody 16 kw Black star v.6.66
Sv: ADVARSEL mod www.absolut-traepiller.dk
« Svar #4 Dato: Aug 20, 2011, 18:40 »
jeg fik 24 paller german pellets fra Absolut her for en månde siden og der var ingen problemer  :)
Woody 16 kw v.6.66 Black star
Kompressorrens og Trækstabilisator
193 m2 gulv varme og et lille fyre rum

Offline Goerlich

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 9
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: ADVARSEL mod www.absolut-traepiller.dk
« Svar #5 Dato: Okt 23, 2012, 08:14 »
Hejsa....

Hvor surt at stå med så mange dårlige piller. Og ikke mindst med så mange ødelagte sække....:-(

Desværre kan man læse om nøjagtigt det problem med Absolut-træpiller.dk, en del steder på nettet.

Kender nogle stykker som har købt fra denne leverandør:

http://www.lavepriser.dk/index.php

Og det har de været rigtig tilfredse med. Da vi jo alle snart er nødt til at købe piller, andre steder end i DK, grundet de varslede nye afgifter, ville jeg selv bruge Lavepriser.dk. Og mit valg af piller, ville klart blive enten LAVA eller Barlinek......:-)
Woody 16 kW, stokerkontrol 4,6, Metro 160 Ltr. VVB, 3-vejsventil. 100 Kvm. grundplan samt 60 kvm. 1'ste sal. Huset er fra 1900 og ny-istandsat.

Offline sbb

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 27
  • Respekt optjent: +1/-1
Sv: ADVARSEL mod www.absolut-traepiller.dk
« Svar #6 Dato: Okt 30, 2012, 11:13 »
jeg har nu hentet ved dem 3 gange og ja deres egen piller er ikke noget og skrive hjem om, men jeg har så lige hentet lava til 1500kr pr palle og tog da lige 15t med hjem, så kan man vel klare sig lidt igen.. :-)
scotte 16kw med 500liters silo

Offline superman7

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 1
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: ADVARSEL mod www.absolut-traepiller.dk
« Svar #7 Dato: Jan 06, 2014, 11:33 »
The quality does not live up to expectations. But sour experience with leaky bags. I have personally experienced with German Pellets.
 How hard to stand with so many bad pills. And especially with so many broken bags ....???
Pass Any Exams with certkiller

Offline Evolution1988

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 7
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: ADVARSEL mod www.absolut-traepiller.dk
« Svar #8 Dato: Jan 10, 2014, 19:29 »
German Pellets, har tidligere leveret gode piller uden problemer til mig, men de sidste jeg har fået, har ikke været nær den samme kvalitet som jeg modtog tidligere, de sidste piller jeg fik fra German (6mm) var mørke og fulde af smuld, og de lavede lidt slagger i min brænder. Jeg har ladet mig fortælle at German køber piller ved andre leverandører, og så fylder dem i egne sække, det virker ikke særligt seriøst.

Offline JensChristensen

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 164
  • Respekt optjent: +3/-1
  • It can and will be done.
Sv: ADVARSEL mod www.absolut-traepiller.dk
« Svar #9 Dato: Jan 24, 2014, 22:58 »
German Pellets laver selv deres piller og har ry for at være nogle af de bedste på markedet men selvfølgelig kan de have en dårlig periode, men det har alle producenter vist også Barlinek og Lava.

At de skulle opkøbe andre produkter og fylde på egen sæk er ren spind og har ingen hold. De har DINPlus mærket og det får man kun hvis man kan forevise en produktion af gode piller af høj kvalitet.

Her er fabrikken. http://www.youtube.com/watch?v=2fsgY56R5Oc
Woody blackStar Mini 10 kw.
6,79 Styrring
215 kvm 6 Ton årligt.

Offline bachrist

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 1
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: ADVARSEL mod www.absolut-traepiller.dk
« Svar #10 Dato: Jan 28, 2014, 16:01 »
German og barlinek er der sjældent problemer med, men har 4 paller træpiller eco pellets fremstillet af absolut træpiller( sorte sække) som jeg også kæmper med at få proppet igennem fyret, de laver vildt meget aske i fyr og skorsten og slagger "grisen" til så der skal dagligt renses kæmpe kager af aluminium/ kratz lignende slagger væk fra brænde hoved. så det frarådes at købe disse!!!! :(

Offline nashir

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 1
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: ADVARSEL mod www.absolut-traepiller.dk
« Svar #11 Dato: Maj 09, 2014, 06:40 »
Denne ansolutle fantastisk deling. Jeg ved mere fra dette indlæg.