Forfatter Emne: Lav Temp. Retur Alarm  (Læst 7107 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Birch-Nielsen

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 292
  • Respekt optjent: +11/-4
  • Beam Me Up, Scotte!!
    • Folkes Fyrdata
Lav Temp. Retur Alarm
« Dato: Okt 10, 2011, 09:51 »
Hej Jens

Kunne man ikke lægge en alarm ind for Lav retur Temp. (45 grader eks.) så Stokerkontrol over tid ville melde tilbage med en alarm? Jeg er jo selv den lykkelige BlackStar20-ejer, og ville meget nødig se min lille skat tære på returindgangen, og vi er jo trods alt nogle stykker med manuel shunt. Det går fint lige nu med værende indstilling, men efterhånden som huset trækker mere og mere varme ud af anlægget, så falder returen jo permanent, og så kunne det være fedt at have en "lille mand" der lige råbte op når historikken anfordrede det? ;) Vi er jo også nogle stykker efterhånden der ikke tilbringer den mængde af tid ved fyret som vi gjorde i starten (skal naturligvis tilskrives kone-tøjet  ;D), så derfor kunne det være rigtig betryggende at have en alarm på returen.

Mvh Folke

Ps.: Den alarm du lagde ind på niveau i pillesiloen har reddet mig op til flere gange, så det NYTTER rent faktisk det du går og bokser med O0

Beam Me Up, Scotte..!!

10 kW Scotte på BlackStar20S

http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/dev/folke.html

Offline BoinkUser

  • Administrator
  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 2148
  • Respekt optjent: +83/-4
    • StokerKontrol - Software til dit pillefyr
Sv: Lav Temp. Retur Alarm
« Svar #1 Dato: Okt 10, 2011, 18:48 »
Hej Jens

Kunne man ikke lægge en alarm ind for Lav retur Temp. (45 grader eks.) så Stokerkontrol over tid ville melde tilbage med en alarm? Jeg er jo selv den lykkelige BlackStar20-ejer, og ville meget nødig se min lille skat tære på returindgangen, og vi er jo trods alt nogle stykker med manuel shunt. Det går fint lige nu med værende indstilling, men efterhånden som huset trækker mere og mere varme ud af anlægget, så falder returen jo permanent, og så kunne det være fedt at have en "lille mand" der lige råbte op når historikken anfordrede det? ;) Vi er jo også nogle stykker efterhånden der ikke tilbringer den mængde af tid ved fyret som vi gjorde i starten (skal naturligvis tilskrives kone-tøjet  ;D), så derfor kunne det være rigtig betryggende at have en alarm på returen.

Mvh Folke

Ps.: Den alarm du lagde ind på niveau i pillesiloen har reddet mig op til flere gange, så det NYTTER rent faktisk det du går og bokser med O0

Hej Folke

Det er en fin ide, det vil jeg kraftigt overveje at indføre. Men som du skrive skal det være over tid, og kun når fyret kører naturligvis. F.eks. hvis gennemsnitstemperaturen under drift i 48 timer har været under X grader.

Mvh. Jens
Version 13 styring, styret fra 22" tablet, Opop 418 kedel
Opvarmer 238 m2 (heraf 119 kælder)

Offline Martin Pedersen

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1797
  • Respekt optjent: +174/-137
Sv: Lav Temp. Retur Alarm
« Svar #2 Dato: Okt 10, 2011, 20:50 »
Og så skal det kunne slåes fra... nogen har retur temperatur føleren monteret på returen fra huset.  O0
10kWh Woody v10 på BS20, kompressorrens og 2xTrækstabilisator.
136 kvm i to plan. fra 1900. Væg isolering go. Loft og gulv dårligt isoleret. Ingen etage isolering.
Solvarme 30 Rør, 300L
Online stokerdata: http://stokercloud.dk/dev/M.html