Forfatter Emne: Erstatning af plastrør til ekstern snegl til woody  (Læst 8372 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline kknudsen

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 3
  • Respekt optjent: +0/-0
Erstatning af plastrør til ekstern snegl til woody
« Dato: Okt 18, 2011, 20:54 »
Er der nogen i dette forum der har undersøgt om der findes et jernrør (størrelse på diameteren)som kan udgøre funktionen for det s... >:( plastrør som desværre giver en meget dårlig friktion for pillerne.

Kim

Offline Ole S

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1088
  • Respekt optjent: +25/-4
Sv: Erstatning af plastrør til ekstern snegl til woody
« Svar #1 Dato: Okt 19, 2011, 08:42 »
Hej
Mon der har været noget igennem røret, som har "slidt det op" indvendig. Synes aldrig jeg har hørt om det problem før. Hvad sker der??
Jovist kan der fåes et stålrør, det er jo bare at finde den rigtige dim.
Mvh Ole S.

RTB10 vers.7 150l. vvb
105 kvm plus 40 uisoleret værksted

Offline topgun

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 144
  • Respekt optjent: +2/-0
    • Mit fyr
Sv: Erstatning af plastrør til ekstern snegl til woody
« Svar #2 Dato: Okt 19, 2011, 14:25 »
Jeg har kun hørt om folk der sætter en kerne af elektrikerrør eller vandrør ind i selv sneglen for at denne bliver meget mere stabil.
Men i de nyere 6.50+ eller 6.60+ styringer der gør NBE jo det at de bruger den lille indvendige snegl til præcis fremførsel af brændslet og så bruger brænden som et lille for lager.

Det har fjernet alt problematik om uens fødning i den eksterne snegl for mig
Michael Pedersen

Scotte 16kw med Woody 6.66 Chip på en OPOP H418 kedel
VVB priotering, Kompressorrens, Ude temp, Røg temp, Flow måler.
Opvarmer 243m2
Mit fyr: http://fyr.mm-pedersen.dk

Offline xkfc

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 4448
  • Respekt optjent: +168/-24
    • mit fyr
Sv: Erstatning af plastrør til ekstern snegl til woody
« Svar #3 Dato: Okt 19, 2011, 15:02 »
Hej Kim

Hvad er dit problem med "friktionen" ?

Det er min klare opfattelse at det er pillekvaliteten der er afgørende, og her syntes jeg også at den største svaghed ligger.
Min gamle stoker spiste alt, men det var også en ekstrem kraftig snegl der lå vandret, der skulle nok nærmest en cykel på tværs inden den brokkede sig. ;D
Jeg havde selv en del smuldfyldte piller til overs fra stokeren, da jeg startede pillebrænderen, og hu, den gik ikke, nye piller af rimelig smuldfri kvalitet, og siden har det bare kørt.

Jeg har lige snakket med en anden pillebruger, som fik billige piller, sidste år gik det fint, efter at have taget hul på en ny palle kan skidtet sku' ikke engang køre natten over.

MVH. Kenneth
Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html

Offline Ole S

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1088
  • Respekt optjent: +25/-4
Sv: Erstatning af plastrør til ekstern snegl til woody
« Svar #4 Dato: Okt 19, 2011, 15:52 »
Men i de nyere 6.50+ eller 6.60+ styringer der gør NBE jo det at de bruger den lille indvendige snegl til præcis fremførsel af brændslet og så bruger brænden som et lille for lager.

Hej
Har scotte/woody ikke altid kør efter det princip?
Mvh Ole S.

RTB10 vers.7 150l. vvb
105 kvm plus 40 uisoleret værksted

Offline xkfc

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 4448
  • Respekt optjent: +168/-24
    • mit fyr
Sv: Erstatning af plastrør til ekstern snegl til woody
« Svar #5 Dato: Okt 19, 2011, 15:55 »
Men i de nyere 6.50+ eller 6.60+ styringer der gør NBE jo det at de bruger den lille indvendige snegl til præcis fremførsel af brændslet og så bruger brænden som et lille for lager.

Hej
Har scotte/woody ikke altid kør efter det princip?

Min gør ikke, den lille snegl i brænderen starter samtidig med at sneglen fra tanken starter, og kører så videre et stykke tid efter at sneglen fra tanken er stoppet.

Men kunne alt for mange piller i brænderen ikke blokere for lyssensoren?

MVH. Kenneth
Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html

Offline Ole S

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1088
  • Respekt optjent: +25/-4
Sv: Erstatning af plastrør til ekstern snegl til woody
« Svar #6 Dato: Okt 19, 2011, 15:59 »
Hej
Nåå på den måde, jo der er vist godt nok noget med at man nu kan styre dem uafhængigt af hinanden.
Mvh Ole S.

RTB10 vers.7 150l. vvb
105 kvm plus 40 uisoleret værksted

Offline kknudsen

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 3
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Erstatning af plastrør til ekstern snegl til woody
« Svar #7 Dato: Okt 21, 2011, 09:48 »
Siden jeg har købt mit nye fyr "Woody" har jeg ikke haft andet end problemer med at sneglen sætter dig fast.. dette resulterede i at den bare kører lidt fem og så tilbage igen. Dette kan ikke have noget med mine piller at gøre da jeg udelukkende bruger det bedste på marked "Barkelin og German pellet" så selv med disse fine piller som ikke har nogen nævneværdi smuld, sørger sneglen desværre selv for at maltraktere dem så jeg snart kan starte min egen produktion af spånplader  >:(
Min tidligere snegl fra TB mini har jeg aldrig nogensinde skulle tømme eller på nogen måde servicere, så det er en stor skuffelse med denne nye eksterne plast snegl fra Woody.
Selve friktionen ser ud til at dannes meget hurtigt i disse plastrør, efter jeg have monteret den nye snegl som jeg fik.. da kørte det upåklgeligt i næsten et døgn, men det viste sig hurtigt at den også begynte at pakke piller og smuld så den til sidst havde meget svært ved at trække piller op.
Men jeg prøvede herefter Kennets råd og hældte lidt rapsolie i røret, og dette fjerner åbenbart friktionen så meget at pillerene igen rotere fint rundt sammen med sneglen og mindsker smuldet nævneværdig.
Igen syntes jeg ikke dette er en holdbar løsning, og derfor vil jeg gerne høre om der var andre der have forsøgt at udskifte plastrøret med et stålrør.
Hilsen Kim

Offline xkfc

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 4448
  • Respekt optjent: +168/-24
    • mit fyr
Sv: Erstatning af plastrør til ekstern snegl til woody
« Svar #8 Dato: Okt 21, 2011, 12:39 »
Hov.hov.... sneglen kører bare lidt frem og tilbage ::) det var en helt ny oplysning, og henleder opmærksom heden på kondensatoren, hvis du har mulighed for at måle med et multimeter der kan måle kapitans, så prøv lige det, ellers så udskift den på mistanke.

Jeg har de sidste 2 år brugt Barlinek, kvaliteten har for det meste været acceptabel, har nu skiftet til Stampemøllen :), de første 8 sække har været 100% smuldfri.

Jeg er temmelig sikker på at der ikke er mindre modstand i et stålrør, men et stort problem ville være at man ikke kan se problemer udefra.

MVH. Kenneth
Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html

Offline Ole S

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1088
  • Respekt optjent: +25/-4
Sv: Erstatning af plastrør til ekstern snegl til woody
« Svar #9 Dato: Okt 21, 2011, 16:57 »
Hej
Vil nok lige indskyde at German og Barlinek IKKE er de bedste på markedet, både udfra egne erfaringer og det man læser. Prøv en omgang svenske f.eks Laxå, så skal du se kvalitet. :) Men de koster lidt ekstra ift. de nævnte mærker.

Træls med en snegl der driller, har prøvet nøjagtig det samme, altså med en snegl der kører baglæns, olie er vejen frem for mig, ca en dl. pr. uge i en dosserer så kører det her. Når jeg kan se at smuldet begynder at samle sig i røret, får den en snaps.


Siden jeg har købt mit nye fyr "Woody" har jeg ikke haft andet end problemer med at sneglen sætter dig fast.. dette resulterede i at den bare kører lidt fem og så tilbage igen. Dette kan ikke have noget med mine piller at gøre da jeg udelukkende bruger det bedste på marked "Barkelin og German pellet" så selv med disse fine piller som ikke har nogen nævneværdi smuld, sørger sneglen desværre selv for at maltraktere dem så jeg snart kan starte min egen produktion af spånplader  >:(
Min tidligere snegl fra TB mini har jeg aldrig nogensinde skulle tømme eller på nogen måde servicere, så det er en stor skuffelse med denne nye eksterne plast snegl fra Woody.
Selve friktionen ser ud til at dannes meget hurtigt i disse plastrør, efter jeg have monteret den nye snegl som jeg fik.. da kørte det upåklgeligt i næsten et døgn, men det viste sig hurtigt at den også begynte at pakke piller og smuld så den til sidst havde meget svært ved at trække piller op.
Men jeg prøvede herefter Kennets råd og hældte lidt rapsolie i røret, og dette fjerner åbenbart friktionen så meget at pillerene igen rotere fint rundt sammen med sneglen og mindsker smuldet nævneværdig.
Igen syntes jeg ikke dette er en holdbar løsning, og derfor vil jeg gerne høre om der var andre der have forsøgt at udskifte plastrøret med et stålrør.
Hilsen Kim
Mvh Ole S.

RTB10 vers.7 150l. vvb
105 kvm plus 40 uisoleret værksted