Forfatter Emne: kedel tempratur op  (Læst 8103 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Staal

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 215
  • Respekt optjent: +5/-2
    • Mit Pillefyr
Sv: kedel tempratur op
« Svar #15 Dato: Nov 02, 2011, 16:15 »
Og så kan det varmt anbefales med trådløs rumtermostat... så kører fyret kun når det er nødvendigt  O0
MVH
Kenneth Staal Egebech

Woody 16kw Low Waste (v. 7.0652) trådløs termostat, silo måler, vakuum transport, vvb prio
250 kvm Landejendom fra 1900 (dårligt isoleret) :-)
http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/dev/staal01.html

Offline TNI

  • Guru
  • ****
  • Indlæg: 73
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: kedel tempratur op
« Svar #16 Dato: Nov 03, 2011, 07:05 »
Når man har et stort hus med mange værelser,
hvordan virker det så med den  rumthermostat, der kan jo være behov for varme
i en anden zone af huset.

MVH Tom
10 KW Woody ver. 6.69
OPOP 20 Black Star kedel
Solfanger 45 vacumrør varmeveksler på fyrets returvand.
200kvm 1 plan VVB priotering.
http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/dev/tom.html

Offline MrMoelgaard

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 215
  • Respekt optjent: +12/-1
    • Buzz
Sv: kedel tempratur op
« Svar #17 Dato: Nov 03, 2011, 08:42 »
Jeg har valgt 2 repræsentative rum i huset og installeret en termostat hvert sted. Det bliver nok udvidet med en zone mere, men lige nu er 2 nok.

Jeg prøvede at sætte begge termostater (1 "simpel" + 1 med ugeur) til at sende på samme kanal for at nøjes med én modtager i fyrrummet. Den gik sq ikke.
Så jeg har koblet 2 modtagere i parallel sådan at termostaterne kører på hver sin kanal.

Samtidig har jeg koblet en dobbelt kroneafbryder på til manuel styring (koster en 10'er i Harald Nyborg). Den ene sidder serie og er en "master off". Den anden sidder i parallel og er en "master on". På den måde kan anlægget enten sættes i fuld auto, så det er rumtermostaterne der bestemmer, slukkes helt om sommeren eller tvinges til at køre konstant på en kold vinterdag.
16kW Woody V.10
Blackstar S kedel
VVB styring (2 vejs), Pumpestyring, Ultrasonisk flowmåler (1l/puls)
Rumtermostat (3 zoner)

Offline Staal

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 215
  • Respekt optjent: +5/-2
    • Mit Pillefyr
Sv: kedel tempratur op
« Svar #18 Dato: Nov 03, 2011, 14:55 »
Hej Vi har 5 værelser, stor stue, køkken, bryggers og badeværelse... og 1 termostat  ;D... har valgt at sætte den i stuen for det er jo der, der er mest behov for korrekt varme... termostaten er sat til 21gr... når den så kommer ned på 20gr tænder fyret og det kører indtil den rammer over 21gr... men den må ikke sidde et sted hvor den kan blive udsat for træk da det giver sindsyg mange udsving... der er ugeur i så man kan stille fyret til natsænkning og inviduelle temperature løbet af dagen  8)

Jeg synes det giver en passende kontrol af fyret eftersom det er huset der afgør om der skal slukkes og tændes og ikke en timer som alligevel ikke tager højde for temperatur svingninger  :-\
MVH
Kenneth Staal Egebech

Woody 16kw Low Waste (v. 7.0652) trådløs termostat, silo måler, vakuum transport, vvb prio
250 kvm Landejendom fra 1900 (dårligt isoleret) :-)
http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/dev/staal01.html