Hej Carl Erik,
Tja, jeg kan forbinde mig til styringen fra min bærbare PC via WiFi, endda selv om jeg sidder i Sydafrika

Tricket er at styringen har et ethernet interface (ikke noget serielt RS232 interface mere).
Ethernet interfacet er et normalt fortrådet interface (læs= stik) som altså skal forbindes til din internet router, switch, hub eller hvad du nu har.
Hvis man ikke vil trække et ethetnet kabel fra styringen til sin router, switch, hub... så kan man bare sætte en WiFi enhed ved styringen og så køre trådløst netværk til sin router, switch, hub...
Det er absolut ikke det samme som de trådløse serielle RS232 dimser

Når styringen har forbindelse til internettet kan man forbinde sig til den via StokerCloud, en servertjeneste som NBE udbyder.
I StokerCloud giver man sin styring et navn (nickname) og en adgangskode og så kan man fjernbetjent få forbindelse til sin styring, bare man har adgang til internettet.
Samtidig sender styringen sine data til serveren med jævne mellemrum (ca. hvert 30 sek.) så man kan se sin styring med data via nettet, ligesom når man har StokerKontrol kørende konstant på sin PC.
Summa sumarum...
Man har fået de samme muligheder som med StokerKontrol, bare meget mere fleksibelt

Kik bare ind hos mig på
http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/dev/MHES.html ...fungerer helt uden at min PC kører

Hilsen
Michael
Det ser spændende ud !
Kan den så fjernstyres fra PC trådløst ?
Venlig hilsen
Carl Erik