Hej Claus,
Der er sikkert lige så mange meninger om vejrkompensering som der er hoveder til

Jeg kommer til at klare mig uden vejrkompensering, helt klart.
Hvis jeg selv skulle lave noget i den stil ville det blive samme slags som det der er nu (styring af driftperioderne), men med mulighed for at bestemme om det er starttiden eller sluttiden i den enkelte periode der skal justeres.
Min ide er noget i retning af:
- Jeg vil have varme på et bestemt tidspunkt om morgenen
- Længden af varmeperioden om morgenen skal være afh. af gennemsnitsudetemp.
- Jeg vil have at huset er varmet op igen til vi kommer hjem og skal holdes varmt til vi går i seng.
- Starttidspunktet om eftermiddagen skal derfor være afh. af gennemsnitsudetemp.
Eksempel:
Når det er koldt kører mit fyr fra 04:00 til 10:00 og igen fra 14:00 til 23:00
Når det er varmere kører mit fyr fra 04:00 til 09:00 og igen fra 15:00 til 23:00
Når det er endnu varmere kører mit fyr fra 04:00 til 08:00 og igen fra 16:00 til 23:00
Årsagen er at det er sådan jeg tidligere stillede tiden for driftperioderne henover året (=læs: afh. af udetemperaturen)
...men det er jo bare min mening

Hilsen
Michael
Hej Michael.
Det afsnit som jeg har skrevet om vejrkomp er fra NBE`s hjemmeside ang 6.70 hvor menupunktet er fjernet, for det er nok ikke mange som bruger det. Nu har jeg ikke rodet med det men det må jo kræve noget af et regnestykke at kikke i grafer/effekt kontra udetemp og så gætte/kende sit fyr og behov . Så er det nemmere med en trådløs rumføler selvom man måske kunne opnå en lidt bedre instilling med vejrkomp da udendør temp. vil være mere på forkant med vejret end en rumføler.
Anden steds i tråden snakkes fyrrums pc og V10 som har netværkskort . Prøv at tjekke denne Rasberry Pi ud som fyrrums pc.
Den koster ca 200 kr og er 54x86 mm . Kan fint bruges med en linux version ilfg jens fra stoker kontrol fordi den er java baseret.
Bruger ikke meget strøm og de førset 10000 var solgt på 2 timer.
http://newz.dk/raspberry-pi-klar-til-salg.
Har sat mig på en venteliste
MVH
Claus