Forfatter Emne: Solcelle pakke er bestilt.  (Læst 15581 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline KimMerrild

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 3
  • Respekt optjent: +0/-0
Solcelle pakke er bestilt.
« Dato: Dec 02, 2011, 22:26 »
Sådan
Dansk Automation i Troldhede
http://www.d-a.dk/DAA/Solceller.html
Har haft et åbningstilbud med solcelleanlæg.

Da jeg er elektriker og regner med at etablere det hele selv. kan jeg opsætte et 3kwp anlæg for 50.000 mm incl alt.
De havde en intropris på 51.000,- mm men med en 5000,- rabat hvis man bestilte indenfor en uge, det gjorde jeg og jeg fik det til 46.000

Det er det så absolut bedste tilbud jeg har set til dags dato.
Det var også en bragende succes. De håbede på at sælge 20 anlæg, men solgte over 100 anlæg på 2 dage's åbenhus hvor der var åbent 5 timer hver dag.
Med en gennemsnitspris på 75.000 per anlæg*100 anlæg/10 timer=solgte de for 750.000 i timen!!! Det firma har lige fundet sig en ny niche at komme ind på.

http://solenergi.d-a.dk/sol/Demo_-_abent_hus_files/46-11%20Bliv%20selvforsynende%20med%20el.pdf

Hvis man betaler topskat og bruger virksomhedsmodellen, selv sætter det op osv. så kan indvesteringen tjene sig ind efter 7 år. I mit tilfælde 8-9, da jeg PT ikke betaler topskat.
Om 9 år har jeg 2500 KWh elektrisitet som jeg kan bruge af, men jeg skal beskattes af det. ca. 500 kr årligt. Så jeg vil tjene/spare "mindst" 4500 om året. "TAX-free"
Solcellerne har en 80% produktionsgaranti om 20 år, mekanisk garanti på 10 år, og en inverter garanti på 5 år.

Det siges at en inverter holder ca. 10 år, og en ny idag til dette anlæg koster 7000.

Inverteren vil falde i pris, da det egentlig kun er en halv frekvensomformer. En frekvensomformer siger man 1000 kr per KW + moms, såe inverterne skal nok komme ned i pris med tiden.

Jeg kan altså kun opfordre folk til at tænke over at snakke med en revisor og se om dette kunne være noget for dig.
For mit vedkommende kan det godt betale sig - meget endda!!