Forfatter Emne: Gode piller  (Læst 20277 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline rostmo

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 50
  • Respekt optjent: +1/-0
Gode piller
« Dato: Dec 22, 2011, 14:35 »
Hej.

Hvor køber i træpiller? Overvejer at prøve en anden leverandør. Temmeligt meget smuld i dem jeg fik sidst. Skal være i 16 kg sække.


Hilsen

Rostmo
10 kw woody. Blackstar kedel. opvarmer 180 m2 i et plan.

Offline michael f

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7550
  • Respekt optjent: +224/-178
  • Montør NBE
Sv: Gode piller
« Svar #1 Dato: Dec 22, 2011, 15:02 »
Jeg køber fra højlundmølle.dk
Jeg henter i løs vægt på en trailer.
Fordelen ved det er at pillerne er harpet (sigtet for smuld  ^-^)

De har en afdeling i Tarup.
Måske de kun har sække varer der.
« Senest Redigeret: Dec 22, 2011, 15:03 af michael f »
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/

Offline Birch-Nielsen

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 292
  • Respekt optjent: +11/-4
  • Beam Me Up, Scotte!!
    • Folkes Fyrdata
Sv: Gode piller
« Svar #2 Dato: Dec 22, 2011, 16:50 »
Hej.

Hvor køber i træpiller? Overvejer at prøve en anden leverandør. Temmeligt meget smuld i dem jeg fik sidst. Skal være i 16 kg sække.


Hilsen

Rostmo

Købte ti paller GP hos Lavepriser.dk og brugte Trapeetz som chaufut. Kunne ikke betale med Dankort, men heldigvis var der ingen problemer med levering. Er super godt tilfreds - både med piller og leverandør.  ;D

Mvh Folke
Beam Me Up, Scotte..!!

10 kW Scotte på BlackStar20S

http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/dev/folke.html

Offline NK

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 749
  • Respekt optjent: +7/-0
Sv: Gode piller
« Svar #3 Dato: Dec 22, 2011, 23:28 »
[size=78%]Købte ti paller GP hos Lavepriser.dk og brugte Trapeetz som chaufut. Kunne ikke betale med Dankort, men heldigvis var der ingen problemer med levering. Er super godt tilfreds - både med piller og leverandør. [/size] ;D


Mvh Folke
Hej Folke
bare lige nysgerrig.
Du køber 10 paller af 1.695 kr hos lavepriser og får fragtet de 10 paller hos trapeetz for 4265,. kr. for total pris: 21.215
Er det for 2 års forbrug eller hvordan?
« Senest Redigeret: Dec 22, 2011, 23:29 af Max »
V. 13.1017.17 - 20 Kw - Marts 2018
Kedel: Opop Blackstar 20KW - Feb. 2011
app V. 1.707 -  Marts 2016

Trækstabilisator, 200L silo, VVB 100L Metro
Stålforret skorsten. Opvarmer 280 m2 i 2 plan
Gulvvarme: 2-Toiletter, køkken & delvis kælder.
Forbrug 2019- 24: gennemsnitlig 6,5 tons pr. år

Offline Asterix

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 1
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Gode piller
« Svar #4 Dato: Feb 14, 2012, 22:11 »
Jeg har netop købt 4 paller "type3" ved lavepriser, med Trapeetz som transportør. Betaling og levering, var helt i top, og til aftalt tid.
Sidste sending ver en "type4", men der var meget smuld i.
De nye piller er meget mørke, men samtidig også faste, og meget lidt smuld. Jeg har kun fyret 13 sække igennem nu, men synes resultatet ser fint ud, mindre aske, og slagger end med "type4". Brændværdien ser også højere ud, ud fra den mængde aske jeg tager ud af fyret.
Jeg vil gerne tilføje, at jeg har fået en rigtig god behandling, og information om bedre fyring ved Lavepriser, det er bestemt et stort plus. :)

Offline pedersenbp

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 36
  • Respekt optjent: +1/-0
Sv: Gode piller
« Svar #5 Dato: Feb 15, 2012, 08:57 »
hvorfor kun 16kg ???
danish agro dem i 25kg sække og de har 9T (10paller) leveret til 19,740,-
18,990 +750 i fragt
de sælger og levere naturligvis også mindere eller du kan hente selv så er der en hundermand pr palle og hente
obs der er pant på pallerne på 75 ,- som man får retur ved aflevering

Offline pedersenbp

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 36
  • Respekt optjent: +1/-0
Sv: Gode piller
« Svar #6 Dato: Feb 15, 2012, 09:05 »
de skrevene priser i inkl moms  :)
så man skal ikke bokse alt for meget med tyske piller  8)

Offline Birch-Nielsen

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 292
  • Respekt optjent: +11/-4
  • Beam Me Up, Scotte!!
    • Folkes Fyrdata
Sv: Gode piller
« Svar #7 Dato: Feb 16, 2012, 12:26 »
[size=78%]Købte ti paller GP hos Lavepriser.dk og brugte Trapeetz som chaufut. Kunne ikke betale med Dankort, men heldigvis var der ingen problemer med levering. Er super godt tilfreds - både med piller og leverandør. [/size] ;D


Mvh Folke
Hej Folke
bare lige nysgerrig.
Du køber 10 paller af 1.695 kr hos lavepriser og får fragtet de 10 paller hos trapeetz for 4265,. kr. for total pris: 21.215
Er det for 2 års forbrug eller hvordan?


Hej Max

Det er lidt sent at komme med et svar, men den er simpelthen smuttet for mig - så bedre sent end aldrig  :D Jeg gav ikke 1695,- men 1494,- incl. tysk moms (http://www.stokerforum.dk/index.php?topic=2185.0) og ikke 4265,- i transport men 1923,- for de ti paller hos TRAPEETZ. Herved bliver prisen pr. palle 1686,-. De ti paller er til ca. 3 års forbrug.

Mvh Folke
Beam Me Up, Scotte..!!

10 kW Scotte på BlackStar20S

http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/dev/folke.html

Offline Kenneth

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 265
  • Respekt optjent: +1/-1
Sv: Gode piller
« Svar #8 Dato: Feb 21, 2012, 16:48 »
16 kgs sække er lettere at håndtere ;)
16 kw scotte ver. 6.14 opop 618 kedel. Kompressorrens. 25o m2 stuehus fra 1875 ok isoleret og renoveret. Brændeovn i stuen. Nu med 70 m2 ok isoleret tilbygning. Elpatron i VVB om sommeren.

Offline NK

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 749
  • Respekt optjent: +7/-0
Sv: Gode piller
« Svar #9 Dato: Feb 22, 2012, 22:13 »
[size=78%]Købte ti paller GP hos Lavepriser.dk og brugte Trapeetz som chaufut. Kunne ikke betale med Dankort, men heldigvis var der ingen problemer med levering. Er super godt tilfreds - både med piller og leverandør. ;D


Mvh Folke
[/size]
[size=78%]
Hej Folke
bare lige nysgerrig.
Du køber 10 paller af 1.695 kr hos lavepriser og får fragtet de 10 paller hos trapeetz [/size]for 4265,. kr. for total pris: 21.215
Er det for 2 års forbrug eller hvordan?

Hej Max

Det er lidt sent at komme med et svar, men den er simpelthen smuttet for mig - så bedre sent end aldrig  :D Jeg gav ikke 1695,- men 1494,- incl. tysk moms (http://www.stokerforum.dk/index.php?topic=2185.0) og ikke 4265,- i transport men 1923,- for de ti paller hos TRAPEETZ. Herved bliver prisen pr. palle 1686,-. De ti paller er til ca. 3 års forbrug.

Mvh Folke
jaok, det er godt nok også billigt så. lige præcis 218 kr. billigere end min pille mand pr. palle.
Men jeg kan bare ikke have 10 paller stående og slet ikke et tørt sted.
suk.
« Senest Redigeret: Feb 22, 2012, 22:14 af Max »
V. 13.1017.17 - 20 Kw - Marts 2018
Kedel: Opop Blackstar 20KW - Feb. 2011
app V. 1.707 -  Marts 2016

Trækstabilisator, 200L silo, VVB 100L Metro
Stålforret skorsten. Opvarmer 280 m2 i 2 plan
Gulvvarme: 2-Toiletter, køkken & delvis kælder.
Forbrug 2019- 24: gennemsnitlig 6,5 tons pr. år

Offline Birch-Nielsen

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 292
  • Respekt optjent: +11/-4
  • Beam Me Up, Scotte!!
    • Folkes Fyrdata
Sv: Gode piller
« Svar #10 Dato: Feb 23, 2012, 08:43 »
[size=78%]Købte ti paller GP hos Lavepriser.dk og brugte Trapeetz som chaufut. Kunne ikke betale med Dankort, men heldigvis var der ingen problemer med levering. Er super godt tilfreds - både med piller og leverandør. ;D


Mvh Folke
[/size]
[size=78%]
Hej Folke
bare lige nysgerrig.
Du køber 10 paller af 1.695 kr hos lavepriser og får fragtet de 10 paller hos trapeetz [/size]for 4265,. kr. for total pris: 21.215
Er det for 2 års forbrug eller hvordan?

Hej Max

Det er lidt sent at komme med et svar, men den er simpelthen smuttet for mig - så bedre sent end aldrig  :D Jeg gav ikke 1695,- men 1494,- incl. tysk moms (http://www.stokerforum.dk/index.php?topic=2185.0) og ikke 4265,- i transport men 1923,- for de ti paller hos TRAPEETZ. Herved bliver prisen pr. palle 1686,-. De ti paller er til ca. 3 års forbrug.

Mvh Folke
jaok, det er godt nok også billigt så. lige præcis 218 kr. billigere end min pille mand pr. palle.
Men jeg kan bare ikke have 10 paller stående og slet ikke et tørt sted.
suk.

Hej Max

Ja, det er som oftest et pladsspørgsmål folk bøvler med. Men kender man en landmand med et gammelt - men tæt - kartoffel- eller maskinhus, så kunne man prøve med en flaske Rød Ålborg (eller anden naturaliebetaling) Det er jo om at tænke alternativt  :)

Mvh Folke
Beam Me Up, Scotte..!!

10 kW Scotte på BlackStar20S

http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/dev/folke.html

Offline NK

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 749
  • Respekt optjent: +7/-0
Sv: Gode piller
« Svar #11 Dato: Feb 24, 2012, 19:14 »
[size=78%]Købte ti paller GP hos Lavepriser.dk og brugte Trapeetz som chaufut. Kunne ikke betale med Dankort, men heldigvis var der ingen problemer med levering. Er super godt tilfreds - både med piller og leverandør. ;D


Mvh Folke
[/size]
[size=78%]
Hej Folke
bare lige nysgerrig.
Du køber 10 paller af 1.695 kr hos lavepriser og får fragtet de 10 paller hos trapeetz [/size]for 4265,. kr. for total pris: 21.215
Er det for 2 års forbrug eller hvordan?

Hej Max

Det er lidt sent at komme med et svar, men den er simpelthen smuttet for mig - så bedre sent end aldrig  :D Jeg gav ikke 1695,- men 1494,- incl. tysk moms (http://www.stokerforum.dk/index.php?topic=2185.0) og ikke 4265,- i transport men 1923,- for de ti paller hos TRAPEETZ. Herved bliver prisen pr. palle 1686,-. De ti paller er til ca. 3 års forbrug.

Mvh Folke
jaok, det er godt nok også billigt så. lige præcis 218 kr. billigere end min pille mand pr. palle.
Men jeg kan bare ikke have 10 paller stående og slet ikke et tørt sted.
suk.

Hej Max

Ja, det er som oftest et pladsspørgsmål folk bøvler med. Men kender man en landmand med et gammelt - men tæt - kartoffel- eller maskinhus, så kunne man prøve med en flaske Rød Ålborg (eller anden naturaliebetaling) Det er jo om at tænke alternativt  :)

Mvh Folke
du siger noget folke!
Jeg har en del landmænd rundt omkring her. Så der er forhåbentlig mulighed for noget, jeg vil undersøge. tak for hintet.
V. 13.1017.17 - 20 Kw - Marts 2018
Kedel: Opop Blackstar 20KW - Feb. 2011
app V. 1.707 -  Marts 2016

Trækstabilisator, 200L silo, VVB 100L Metro
Stålforret skorsten. Opvarmer 280 m2 i 2 plan
Gulvvarme: 2-Toiletter, køkken & delvis kælder.
Forbrug 2019- 24: gennemsnitlig 6,5 tons pr. år

Offline Birch-Nielsen

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 292
  • Respekt optjent: +11/-4
  • Beam Me Up, Scotte!!
    • Folkes Fyrdata
Sv: Gode piller
« Svar #12 Dato: Feb 25, 2012, 08:00 »
[size=78%]Købte ti paller GP hos Lavepriser.dk og brugte Trapeetz som chaufut. Kunne ikke betale med Dankort, men heldigvis var der ingen problemer med levering. Er super godt tilfreds - både med piller og leverandør. ;D


Mvh Folke
[/size]
[size=78%]
Hej Folke
bare lige nysgerrig.
Du køber 10 paller af 1.695 kr hos lavepriser og får fragtet de 10 paller hos trapeetz [/size]for 4265,. kr. for total pris: 21.215
Er det for 2 års forbrug eller hvordan?

Hej Max

Det er lidt sent at komme med et svar, men den er simpelthen smuttet for mig - så bedre sent end aldrig  :D Jeg gav ikke 1695,- men 1494,- incl. tysk moms (http://www.stokerforum.dk/index.php?topic=2185.0) og ikke 4265,- i transport men 1923,- for de ti paller hos TRAPEETZ. Herved bliver prisen pr. palle 1686,-. De ti paller er til ca. 3 års forbrug.

Mvh Folke
jaok, det er godt nok også billigt så. lige præcis 218 kr. billigere end min pille mand pr. palle.
Men jeg kan bare ikke have 10 paller stående og slet ikke et tørt sted.
suk.

Hej Max

Ja, det er som oftest et pladsspørgsmål folk bøvler med. Men kender man en landmand med et gammelt - men tæt - kartoffel- eller maskinhus, så kunne man prøve med en flaske Rød Ålborg (eller anden naturaliebetaling) Det er jo om at tænke alternativt  :)

Mvh Folke
du siger noget folke!
Jeg har en del landmænd rundt omkring her. Så der er forhåbentlig mulighed for noget, jeg vil undersøge. tak for hintet.

Hej Max

Super! Det er jo det vi er her for...at hjælpe hinanden  ;D Det er IKKE alle landmænd der er "tværinger" (har selv med en del at gøre gennem mit arbejde - flinke folk) og spørger man pænt er det mindste man jo kan få et pænt nej.

Mvh Folke

Ps.: Men sørg endelig for at "lageret" normalt aflåses. Træpiller er det nye "sort", og med de opskruede energipriser vi pt. oplever, er jeg bange for at de langfingrede er begyndt at kigge vores vej  >:(
« Senest Redigeret: Feb 25, 2012, 08:02 af Birch-Nielsen »
Beam Me Up, Scotte..!!

10 kW Scotte på BlackStar20S

http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/dev/folke.html

Offline NK

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 749
  • Respekt optjent: +7/-0
Sv: Gode piller
« Svar #13 Dato: Feb 26, 2012, 22:30 »
hej Folke,
jeg var lige ud og måle i dag og det er da utroligt jeg ikke har set det endnu!!
Vi har da en carport, hvor én af bilerne pt. holder foran/vedsiden af huset.
jeg skal lige høre min pille mand om højden på pallerne med piller på, for hvis de er under 2m i højde så kan jeg have 12 paller lige ved huset!!


Nu håber jeg at højden flasker sig, for så må jeg se om vi kan får gang i noget lokal forretning snart :D
Jeg vil 10 gange heller bestille hos den lokale mand, hvis altså vi ender på noget fornuftigt.


Og det med tyveri er sgu den næste.
Jeg kan og vil gøre det at trække en presenning så den dækker hele indgangen til carporten og samtidig lukker ekstra af for regn og sne.
Én af bilerne kan så stadig holde lige foran så det ikke er så nemt at komme til. Jeg må, afhængig af hvor meget 10-12 paller fylder, se om jeg kan på den lange bane får lavet porte til da carporten ikke er særlig dyb.


Det er nok det med sikring af guldet der kommer til at være mest bøvlet lige pt. hmmm
V. 13.1017.17 - 20 Kw - Marts 2018
Kedel: Opop Blackstar 20KW - Feb. 2011
app V. 1.707 -  Marts 2016

Trækstabilisator, 200L silo, VVB 100L Metro
Stålforret skorsten. Opvarmer 280 m2 i 2 plan
Gulvvarme: 2-Toiletter, køkken & delvis kælder.
Forbrug 2019- 24: gennemsnitlig 6,5 tons pr. år

Offline Birch-Nielsen

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 292
  • Respekt optjent: +11/-4
  • Beam Me Up, Scotte!!
    • Folkes Fyrdata
Sv: Gode piller
« Svar #14 Dato: Feb 27, 2012, 19:15 »
hej Folke,
jeg var lige ud og måle i dag og det er da utroligt jeg ikke har set det endnu!!
Vi har da en carport, hvor én af bilerne pt. holder foran/vedsiden af huset.
jeg skal lige høre min pille mand om højden på pallerne med piller på, for hvis de er under 2m i højde så kan jeg have 12 paller lige ved huset!!


Nu håber jeg at højden flasker sig, for så må jeg se om vi kan får gang i noget lokal forretning snart :D
Jeg vil 10 gange heller bestille hos den lokale mand, hvis altså vi ender på noget fornuftigt.


Og det med tyveri er sgu den næste.
Jeg kan og vil gøre det at trække en presenning så den dækker hele indgangen til carporten og samtidig lukker ekstra af for regn og sne.
Én af bilerne kan så stadig holde lige foran så det ikke er så nemt at komme til. Jeg må, afhængig af hvor meget 10-12 paller fylder, se om jeg kan på den lange bane får lavet porte til da carporten ikke er særlig dyb.


Det er nok det med sikring af guldet der kommer til at være mest bøvlet lige pt. hmmm

Ja, hvor der er vilje - er der vej  ;D

Mvh Folke
Beam Me Up, Scotte..!!

10 kW Scotte på BlackStar20S

http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/dev/folke.html