Forfatter Emne: German pellets - hårdhed - intern snegl  (Læst 19901 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline 1000holmes

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 33
  • Respekt optjent: +1/-0
Sv: German pellets - hårdhed - intern snegl
« Svar #15 Dato: Jan 11, 2012, 19:32 »
Til Niklasmurer.
Woody V6.00, 16kW
Har brændt rigtig mange Flex Heat af med rens. indst. på 10min,5s,100%, og med en korrekt afvejning har de kørt stort set uden askerester på herden, men desværre med en del smuld i det ydre rør, som drysser ud af små huller i plastrøret.
German pellets forsøger jeg også at køre med rens på 10min,5s,100%. Har netop angivet en højere værdi i autoberegning (lagt 200g til), og det ser til at askemængden bliver mindre. Måske kræver German Pellets en højere korrektion i blæseren. Kører pt. med 110%,110%,105%. At skrue i autoberegning fungere vel ligesom at ændre i blæser korrektion.
Til frølårsrakketen
Stampemøllens piller var viklig hårde for den interne snegl, men ellers atraktive. Lyder godt hvis de er blevet lidt blødere. Er der andre der kan bekræfte det?
Til xantia
Det med at spidse sneglevindinger lyder som en god ide. Er det mon fordi at begyndelsen af sneglevindingen (længst væk fra herden) rammer en pille med den stumme kant. Den spidse kant kan måske skære pillen over eller hva?, Har du slebet alle vindingerne? Knivskarpe eller bare spidse?
Woody 16kW, v6.00, Comfort kedel
Årsforbrug: 10tons.
Murermesterhus fra 1937 i 3 plan på ialt 240kvm. Kælder uisoleret og resten middel iso. 2 voksne+2 teenager+ 1 barn.

Offline Lund-Lemvig

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 634
  • Respekt optjent: +8/-0
Sv: German pellets - hårdhed - intern snegl
« Svar #16 Dato: Jan 11, 2012, 19:37 »

Stampemøllens piller var viklig hårde for den interne snegl, men ellers atraktive. Lyder godt hvis de er blevet lidt blødere. Er der andre der kan bekræfte det?


Jep, det er dem jeg fyrer med, de er ikke så stenhårde mere som de var f.eks først på året sidste år hvor jeg også afprøvede dem
Biomax 16 fyrbøder

Offline Lund-Lemvig

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 634
  • Respekt optjent: +8/-0
Sv: German pellets - hårdhed - intern snegl
« Svar #17 Dato: Jan 11, 2012, 19:40 »
hmm
Ang kompressorens så har jeg problemer med at få mit til at virke ordentligt. Den trække magnetventil ved stop men den slukker ikke igen efter de 10sek som jeg har sat den til og den blæser ikke særligt kraftigt .  Den tænder bare og kører luft i tanken så en vild og blodig indtil jeg slukker den på kontakten.
Noget jeg har sat forkert . ??
Den står til 8 atm så det skulle jo være rigeligt men der var boret to bitte hulle i rør til at lukke evt kondens ud med skal jeg lukke dem igen. ?

Hmmm nu ved jeg ikke lige hvad det er for en opstilling du har. Jeg har en kompressor til at stå med tryk på hele tiden. Når fyret lukkes ned de 2 gange om dagen, så åbner magnetventilen og fyrer 10 bar af i 3 sekunder, så er alle edderkopper mm. fyret af i retning med månen. Din kompresser skal ikke starte, den skal stå med tryk på.
De små huller er OK, de skal helst være der for at undgå røret snasker til
Biomax 16 fyrbøder

Offline Lamborg

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 1401
  • Respekt optjent: +33/-6
  • Fyrmester lamborghus
Sv: German pellets - hårdhed - intern snegl
« Svar #18 Dato: Jan 12, 2012, 05:44 »
Hej Lund.
Den står også med tryk på hele tiden men når styring ikke slukker efter de 10s så starter den selvfølgelig op på et tidspunkt når den mangler luft. Måske skulle jeg prøve at stille lidt op og ned på sek hvis der er et relæ som hænger.
Noget andet er hvordan har du install slanger på dit. Så en som have kørt en stor slange fra komp over til magnetventil der var sat fast på blæser i brændren og så bare de små blå de sidste 10cm . Det skulle give bedre tryk ? Jeg skal have stort rense/ indsætter træk stabilisator nr 2 i her til morgen så må jeg se. Men jeg bestiller RW piller igen for dem er jeg glad ved og  jeg har lidt på fornemmeren at askeklump er pga mit høje træk i skorsten og muligvis også blæser rens selvom jeg næsten ikke kan se forskel på rens og kørsel fra 75% effekt.
MVH
Claus som ikke gider rette slåfejl.
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank.
V10 cloud lamborg (1676) opgraderet til V13
Lenovo 6.0.1
577kvm festlokaler og bolig + 80kvm kælder.
Årligt 12-13 kilokilo RW piller
http://www.stokercloud.dk/dev/lamborg.html

Offline Lund-Lemvig

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 634
  • Respekt optjent: +8/-0
Sv: German pellets - hårdhed - intern snegl
« Svar #19 Dato: Jan 12, 2012, 06:54 »
Hej Lund.
Den står også med tryk på hele tiden men når styring ikke slukker efter de 10s så starter den selvfølgelig op på et tidspunkt når den mangler luft. Måske skulle jeg prøve at stille lidt op og ned på sek hvis der er et relæ som hænger.
Noget andet er hvordan har du install slanger på dit. Så en som have kørt en stor slange fra komp over til magnetventil der var sat fast på blæser i brændren og så bare de små blå de sidste 10cm . Det skulle give bedre tryk ? Jeg skal have stort rense/ indsætter træk stabilisator nr 2 i her til morgen så må jeg se. Men jeg bestiller RW piller igen for dem er jeg glad ved og  jeg har lidt på fornemmeren at askeklump er pga mit høje træk i skorsten og muligvis også blæser rens selvom jeg næsten ikke kan se forskel på rens og kørsel fra 75% effekt.

Nåe ok så har jeg sovet i timen. 10 sekunder er lang tid, det er ikke nødvendigt, prøv at stil kompressortid længere ned. Jeg har en alm armeret trykslange fra kompressor og til magnetventil, derfra har jeg ca 15 cm slanger til blæserørene, så kort som muligt er det bedste har jeg erfaret. Har du prøvet at tjekke blæserørene om de skulle være på vej til at stoppe, jeg renser mine engang imellem så der er fuld skud i dem
Biomax 16 fyrbøder

Offline Lippertnielsen

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 15
  • Respekt optjent: +1/-0
Sv: German pellets - hårdhed - intern snegl
« Svar #20 Dato: Jan 12, 2012, 13:21 »
Hej Lund-lemvig

Lige nysgerrig. Kører du slet ikke med blæserrens? jeg kører nemlig både med blæserrens og kompressorrens, men hvis det ikke er nødvindigt gider jeg da ikke det.

Mvh

Peter

Offline Lamborg

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 1401
  • Respekt optjent: +33/-6
  • Fyrmester lamborghus
Sv: German pellets - hårdhed - intern snegl
« Svar #21 Dato: Jan 12, 2012, 14:40 »
Hej Lund.
Det ene kompressorrør var stoppet og der var to udtag på selve kompressor og det ene fungerede åbenbart ikke godt for nu virker det. Fik min træk 2 sat i og det kører fint nu. Har lige haft besøg af en forsikringsdims som skulle kikke på fyret ang brand fare . Det var nummer 5 han var ude og kikke på i dag . Han fortalte at han havde været hos en som arbejdede på en pillefabrik i det midtjydske. Denne fortalte ham at hvis man knækker pillerne over så skal der være ligesom nogle spidser i kanten som man faktisk kan stikke sig på. Så er pillerne fine og uden meget sand og andre tilsætningsstoffer. Knækker den deriomd lige over med en lige snit uden spidser så er der altmuligt sand og ja endda sirup i !
MVH
Claus som ikke gider rette slåfejl.
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank.
V10 cloud lamborg (1676) opgraderet til V13
Lenovo 6.0.1
577kvm festlokaler og bolig + 80kvm kælder.
Årligt 12-13 kilokilo RW piller
http://www.stokercloud.dk/dev/lamborg.html

Offline Lund-Lemvig

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 634
  • Respekt optjent: +8/-0
Sv: German pellets - hårdhed - intern snegl
« Svar #22 Dato: Jan 12, 2012, 14:44 »
Hej Lund-lemvig

Lige nysgerrig. Kører du slet ikke med blæserrens? jeg kører nemlig både med blæserrens og kompressorrens, men hvis det ikke er nødvindigt gider jeg da ikke det.

Mvh

Peter

Nej det gør jeg ikke, jeg kan ikke få det til at virke med stampemøllens piller.
Biomax 16 fyrbøder

Offline Lund-Lemvig

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 634
  • Respekt optjent: +8/-0
Sv: German pellets - hårdhed - intern snegl
« Svar #23 Dato: Jan 12, 2012, 14:46 »
Hej Lund.
Det ene kompressorrør var stoppet og der var to udtag på selve kompressor og det ene fungerede åbenbart ikke godt for nu virker det. Fik min træk 2 sat i og det kører fint nu. Har lige haft besøg af en forsikringsdims som skulle kikke på fyret ang brand fare . Det var nummer 5 han var ude og kikke på i dag . Han fortalte at han havde været hos en som arbejdede på en pillefabrik i det midtjydske. Denne fortalte ham at hvis man knækker pillerne over så skal der være ligesom nogle spidser i kanten som man faktisk kan stikke sig på. Så er pillerne fine og uden meget sand og andre tilsætningsstoffer. Knækker den deriomd lige over med en lige snit uden spidser så er der altmuligt sand og ja endda sirup i !

Jamen der er som regel altid en årsag til problemer  ;D
Det med pillerne har jeg aldrig hørt.
Biomax 16 fyrbøder