Når den slutventilere i 600 sek inden den fyrer komp. af så kører luften meget over min 100 % som står meget tæt på rygepunktet. Den sætter nærmest turbo på så flammen er som en skærebrænder og derfor ligger der en hel herd fuld af et kæmpe bjerg som den ikke kan blæse ned. Nu har jeg sat den ned men jeg har stoppet min urstyring (for koldt til nattestop) så jeg må se hvordan det virker ved næste rensestop. Men hvad med 600 sek er det for lang tid ?
Men jeg vil også gerne om i to kunne fortælle om iltstyring er prisen værd. Jeg synes jeg går og stiller sådan lidt på mine blæser parametre hele tiden for at kompencere lidt for vejret. Bare sådan lige en % hist op og ned alt efter om det er stille/blæst- koldt/varmere for at få den optimale forbrænding. Slipper jeg helt af med det og spare det på piller i det lange løb.
MVH
Claus
Hej Claus
Jeg havde de samme oplevelser som dig inden jeg fik sat min Kompressor Effekt(%) ned til de 27%. At jeg lige valgte 27% er en tilfældighed, men nu blæser der en lun og sagte brise (og ikke en orkan) over de resterende piller, der dermed når at brænde op inden kompressoren fyres af. Jeg bruger også 600 sek., men i mit tilfælde kunne jeg nok sagtens sætte denne værdi noget ned, da jeg anvender hele 10 interne fremføringer/minut. Dvs. at der jo ikke ligger et bjerg af piller når fyret får ordre til at gå i stop. Jeg kan forstå på et af de ovenstående indlæg fra Michael, at han måske ikke er helt enig med mig i, hvilken funktion "Kompressor Effekt(%)" har, men jeg har bare oplevet at slutblæset (det der har til formål at afbrænde de sidste piller på herden) nu blæser hvad der svarer til det blæs møllen giver ved 100% drifteffekt. Men Michael kommer nok på banen igen, og så må vi tage den derfra
Og så så jeg at du skrev "I-ordet"!! Uha da, at du tør
Mht. Iltstyring - der virkelig MÅ sidestilles med de andre store religioner vi har herhjemme - så tror jeg der er lige så mange tolkninger og meninger som der er brugere herinde...både dem med og dem uden Iltstyring. Jeg er desværre en af de uheldige UDEN iltstyring, for jeg synes det er en fed gadget, og da man jo aldrig må gå ned på udstyr, så ville jeg da gerne have fingre i een. Men hvis du spørger mig omkring rentabiliteten omkring iltstyring, så ser jeg noget anderledes på det. Hvis det var muligt at lave en pay-back analyse på investeringen, så er JEG af den overbevisning, at der vil gå rigtig mange år inden den er tjent hjem, sammenholdt med et korrekt indstillet fyr UDEN iltstyring, Men igen - det er MIN mening. Prøv blot at indtaste "Iltstyring" i forumets søgefelt, og så skal du bare se løjer
Mvh Folke
Edit: Har lige sat ventetiden på komp.rens ned til 300 sek.