Forfatter Emne: Ændringer i styring  (Læst 1731 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Mester Jakob

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 32
  • Respekt optjent: +0/-0
Ændringer i styring
« Dato: Nov 21, 2012, 08:18 »
Jeg har problemer med at ændre parametre for kompressorrens m.v.

Jeg bruger stokerkontrol og styringen er v 6.77. Der er ingen problemer med at se fyret, temp. m.m. i stokerkontrol. Men når jeg forsøger at ændre noget, sidst var det timerstyring, kommer der enten en besked om at værdierne ikke er gemt, eller også sker der bare ingenting overhovedet. Opdagede at den har fjernet de 3 nederste værdier under kompressorstyring.

Har jo, klog af skade i andre sammenhænge, en back up af indstillingerne som jeg har forsøgt at indlæse. Det vil den heller ikke.

Umiddelbart tænkte jeg at der kunne være et kommunikationsmæssigt problem, men det passer jo dårligt sammen med at jeg både kan se parameterne for fyret, og at de ændrer sig.

Nogle forslag??
610 m2 tidligere mejeri med 6 lejligheder
30 kw Scotte

Offline xkfc

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 4448
  • Respekt optjent: +168/-24
    • mit fyr
Sv: Ændringer i styring
« Svar #1 Dato: Nov 21, 2012, 09:01 »
Hvis du i Stokerkontrol prøver at indtaste tal der går ud over styringens fysiske rammer får du en fejl, netop at ændringen ikke er gemt.

Jeg har selv lige døjet med "kompressor vent", men ved at prøve at ændre i selve styringen fandt jeg ud af at grænsen var 300sec. og jeg sendte 360sec fra Stokerkontrol.
Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html