Eller også er det dem i bunden der for små i forhold til dem, de mange i siden
Spøg til side. Det er en rigtig tankegang og køre med meget sekundær luft, som den nye herd gør/kan
For mig og se er problemet så, at der mangler tilstrækkelig rens, når blæs til rens fiser ud gennem sidehullerne. Når søren får taget sig sammen og sendt mig kit til kompressor rens, vil jeg tro det kan afhjælpe lidt af problemet
skynd dig
Noget andet hos mig er, at min version scotte 6.19 ikke kan komme under 50% i korrektion luft. derfor har jeg sat et lille spjæld på blæser, der står halvt åbent. det virker så fint ifb med forbrænding, men medfører desværre mindre luft til blæserens
Så nu lader jeg trækspjæld stå helt åbent, så der er mindre skorstenstræk, og det hjemmelavede ventilator/blæser spjæld stå lidt mere åbent
Seneste pilleri fra min side har sænket skakttemp til 37. Spændt på hvad den står på i morgen tidlig.
Det skal bemærkes, at der ikke kommer røg ud af skorsten. Men det er som MHES skriver, lige før
Står og glor ud af mine tagvinduer 15-20 gange dagligt og kigger over på skorsten på staldbygninger hvor skorsten er
kan ikke lade være
Heldigt konen skulle til kaffemøde i mødregruppen
Drengen er så i mellemtiden blevet 19 år.
Hilsen
Carsten