Forfatter Emne: BAXI TPK 24 -råd til en førstegangskøber  (Læst 30695 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline jsped

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 1
  • Respekt optjent: +0/-0
BAXI TPK 24 -råd til en førstegangskøber
« Dato: Jul 12, 2012, 22:00 »
Hej
Jeg har besluttet at oliefyret med et årsforbrug på 7.000 liter skal skiftes ud med træpiller. Jeg har fået et tilbud  på 63.670 DKK alt inklusiv på en BAXI TPK 24 Pillekedel, brænder, montering, 300 liter silo, 110 liter varmtvandbeholder alt rørarbejde, 2 års garanti. Løsningen er designet ud fra ønsket om et effektivt og så selvstyrende anlæg som muligt.

Og jeg har tre spørgsmål:
1 Er BAXI TPK 24 et godt valg ?
2 Er det en OK pris jeg har fået ? Kan se at kedlen kan fås til under 30.000 på nettet.
3 Hvad er de vigtigste krav der skal stilles til leverancen ?

Håber på nogle erfaringsbaserede svar, således at jeg ikke havner i kløerne på en urimelig VVS'er, hænger på uforudsete driftsudgifter eller overser vigtige beslutningsparametre.

Hilsen JSPED :-\

Offline MHES

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7385
  • Respekt optjent: +470/-56
  • Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar
    • MHES
Sv: BAXI TPK 24 -råd til en førstegangskøber
« Svar #1 Dato: Jul 13, 2012, 19:25 »
Hej Jsped,

Nu er du jo på NBE's forum, så det er vej OK at foreslå et NBE anlæg også  :)

Et komplet 30 kW anlæg fra NBE incl. montering koster ca. 35.000 kr
...så har du 28.000 kr tilbage til din varmtvandsbeholder  :)

Et NBE anlæg er et "folkevogns anlæg", solidt, velfungerende og driftsikkert  ;D

Nu kan jeg ikke se hvor du bor, men Dansk VVS Center har nogle fine tilbud på komplette anlæg med montering, og det er fornuftige folk http://dvcenter.dk/

Sammenligner man Baxi med NBE, så skal du bemærke at NBE's brænder kan køre i området 3-30 kW mens Baxi'en kører i området 6,5-24 kW, du får altså et større spænd i ydelsen som gør anlægget mere fleksibelt.
Samtidig er virkningsgraden også større i NBE anlægget.

Summa sumarum, et billigere anlæg med lavere driftomkostninger  ;)

Hilsen
Michael

Hej
Jeg har besluttet at oliefyret med et årsforbrug på 7.000 liter skal skiftes ud med træpiller. Jeg har fået et tilbud  på 63.670 DKK alt inklusiv på en BAXI TPK 24 Pillekedel, brænder, montering, 300 liter silo, 110 liter varmtvandbeholder alt rørarbejde, 2 års garanti. Løsningen er designet ud fra ønsket om et effektivt og så selvstyrende anlæg som muligt.

Og jeg har tre spørgsmål:
1 Er BAXI TPK 24 et godt valg ?
2 Er det en OK pris jeg har fået ? Kan se at kedlen kan fås til under 30.000 på nettet.
3 Hvad er de vigtigste krav der skal stilles til leverancen ?

Håber på nogle erfaringsbaserede svar, således at jeg ikke havner i kløerne på en urimelig VVS'er, hænger på uforudsete driftsudgifter eller overser vigtige beslutningsparametre.

Hilsen JSPED :-\
Styring nr. 47387 RTB på Android tablet
Opvarmer ca. 270 m2
RTB 10 kW v13.xxxx med VVB-styring og udvidelsesprint.
Årsforbrug 4,5 - 5 ton.
Online fra fyr https://stokercloud.dk/v3/#/mhes_rtb10/main-page
Hjemmeside www.mhes.dk
"How to do" videoer http://mhes.dk/hjem-2/videoer.html