Interface > Stoker kontrol

StokerKontrol på Raspberry Pi

(1/6) > >>

BoinkUser:
Hej,

Med stor hjælp fra Peter Farsinsen der har stillet sin enhed til rådighed og hjulpet med test, har vi fået StokerKontrol til at køre på Raspberry Pi.

Du kan læse hvordan du også får det til at virke her:
http://stokersoft.com/blog/stokerkontrol/stokerkontrol-pa-raspberry-pi/

Guiden burde virke på de fleste armv6 enheder vil jeg tro, men den er skrevet til raspberry pi.

Mvh. Jens

Hanschr:
Hej

Nu ser jeg at der er lavet en vejledning til Raspberry Pi
Det vil jeg også prøve at få til at køre, men jeg mangler en beskrivelse af hvordan man forbinder den med Scotte
Er det med en usb til rs32 , eller er det ved at forbinde nogle af udvidelsesportene på Raspberry'en

Hilsen Hans

BoinkUser:

--- Citat fra: Hanschr efter Sep 29, 2012, 16:57 ---Hej

Nu ser jeg at der er lavet en vejledning til Raspberry Pi
Det vil jeg også prøve at få til at køre, men jeg mangler en beskrivelse af hvordan man forbinder den med Scotte
Er det med en usb til rs32 , eller er det ved at forbinde nogle af udvidelsesportene på Raspberry'en

Hilsen Hans

--- Afslutning på citat ---

Hej Hans

Du kan gøre det med en USB-seriel adapter ihvertfald, de fleste burde være plug and play. Om der er en seriel port direkte på den, det må jeg være dig svar skyldig. Hvis der er hedder den /dev/ttyS0

Mvh. Jens

JOH:
Hej

Har kæmpet lidt med at få stokerkontrol til at kører på min RaspberryPi, men ender altid med denne fejl :-\

./run: line 10: /home/pi/sk//jdk1.6.1_07/jre/bin/java: cannot execute binary file



Er der andre som har prøvet denne fejl eller har et godt råd?

På forhånd tak
Mvh. Jesper

BoinkUser:

--- Citat fra: JOH efter Okt 24, 2012, 20:32 ---Hej

Har kæmpet lidt med at få stokerkontrol til at kører på min RaspberryPi, men ender altid med denne fejl :-\

./run: line 10: /home/pi/sk//jdk1.6.1_07/jre/bin/java: cannot execute binary file



Er der andre som har prøvet denne fejl eller har et godt råd?

På forhånd tak
Mvh. Jesper

--- Afslutning på citat ---

Hej Jesper

Nu har jeg ikke lige en raspberry ved hånden men prøv at rette denne streng i run filen

fra:
/home/pi/sk//jdk1.6.1_07/jre/bin/java

til:
java

Der skal refereres til den openjava du har installeret (regner med at du har fulgt guiden som er linket til i en af de tidligere indlæg), så hvis det ikke virker skal du selv sætte stien på.

Så ser det (nok) sådan her ud:

fra:
/home/pi/sk//jdk1.6.1_07/jre/bin/java

til:
/usr/lib/jvm/java-6-openjdk-armhf/jre/bin/java

Mvh. Jens

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

Skift til fuld version