Forfatter Emne: Valg af brænderrist  (Læst 1906 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Thomas Th

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 11
  • Respekt optjent: +0/-0
Valg af brænderrist
« Dato: Dec 05, 2012, 23:24 »
Hedestoker sælger denne brænderrist (U-moddel) som de anbefaler når man kørere meget ved lavlast med 30kW brænderen – er der nogle der har erfaringer men denne? Og også spurgt en anden leverandør som siger jeg skal vælge den der hedder 30 plus… som er den der er leveret  med…  man skulle tro at den mest oplagte at starte op med var den der hedder standart...  desværre giver NBE ikke rigtig svar på hvornår man med fordel kan bruge de 3 forskellig brænderrist som findes til denne brænder … 

Offline Lamborg

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 1401
  • Respekt optjent: +33/-6
  • Fyrmester lamborghus
Sv: Valg af brænderrist
« Svar #1 Dato: Dec 06, 2012, 04:56 »
Tror det er til en ældre 30kw for den sten kan ikke ligge på mit brændehoved og desuden ser risten temmelig smal ud og er den det vil du få en askekage inde ved brænderen fordi bål,aske og nye piller ligesom ikke kan glide ud så nemt . Men hvis den der 30+ kører fint hvorfor så købe en anden ??
Jeg har standard risten . Der er ikke så mange huller i som i den + du har .
Men 30kw er en stor brænder og er det fordi du har problemer med at den renser ordentligt så vil jeg anbefale dig at bruge dine penge på komp rens i stedet for. Det er super .
MVH
Claus som ikke gider rette slåfejl.
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank.
V10 cloud lamborg (1676) opgraderet til V13
Lenovo 6.0.1
577kvm festlokaler og bolig + 80kvm kælder.
Årligt 12-13 kilokilo RW piller
http://www.stokercloud.dk/dev/lamborg.html

Offline motoz

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 255
  • Respekt optjent: +18/-0
Sv: Valg af brænderrist
« Svar #2 Dato: Dec 07, 2012, 11:41 »
I have a 30kW bio-comfort and that U-model grate with a topstone. As far as I know it works, but I do have air compressor cleaning installed. As for now I have not touched the burner for over 2 tonnes of pellet, so at least with compressor cleaning it does not collect ash.  Don't know why I received the burner with that grate, until now I had no idea that there are other models. I installed it about 1,5 years ago, so it can't be that old. If that grate is designed to work better on lower power levels that might be an explanation as don't need the full 30kW and my boiler does not handle over 25kW very well. I mentioned this to the dealer when ordering the burner so maybe he chose this grate for that reason?

Bio Comfort 30kW, compressor cleaning, lambda. Termax 25cr boiler. Matene vertical pellet conveyor. PellMon open source pellet logger: https://github.com/motoz/PellMon