Forfatter Emne: Tilbagebrand.  (Læst 16134 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

MartinPedersen

• Gæst
Sv: Tilbagebrand.
« Svar #15 Dato: Dec 19, 2012, 21:14 »
Det er derfor intern snegl tømmes.
Ingen piller = ikke noget der kan brænde.
Skulle der være et problem, vil det komme hvis der kommer en strømafbrydelse når fyret kører 100%
Så vil pille bunken kunne beskadige motorprint og smelte en slange + en fotoføler.
Det er så det.

Men typisk er der godt træk i skorstenen når den kører 100%, så det burde bare gløde lige så stille ud, og ikke brænde den forkerte vej. Går ud fra NBE har testet sådan noget...? Men ja, det kan jo sikkert ske... men, i modsætning til FantaHeat'en så er der et langt metalrør, og ingen styring... motorer og andet halløj der kan varmes i stumper og stykker, så det er ikke den store katastrofe..

MartinPedersen

• Gæst
« Svar #16 Dato: Dec 19, 2012, 21:15 »
Åh så forstår jeg bedre hvad du mener :-)
Går ud fra det var et ja til mit spørgsmål så?

Offline Lamborg

• Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Respekt optjent: +33/-6
  • Fyrmester lamborghus
« Svar #17 Dato: Dec 19, 2012, 21:28 »
Ja det var det jeg har en rund bund.
Og ja det er ikke så meget der kan tage skade og brænde men det gælder stadigvæk sikkerhed og den kan man vel ikke få for meget af.
MVH
Claus som ikke gider rette slåfejl.
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank.
V10 cloud lamborg (1676) opgraderet til V13
Lenovo 6.0.1
577kvm festlokaler og bolig + 80kvm kælder.
Årligt 12-13 kilokilo RW piller
http://www.stokercloud.dk/dev/lamborg.html

MartinPedersen

• Gæst
« Svar #18 Dato: Dec 19, 2012, 21:31 »
Ja det var det jeg har en rund bund.
Og ja det er ikke så meget der kan tage skade og brænde men det gælder stadigvæk sikkerhed og den kan man vel ikke få for meget af.
Jo... jeg piller din eltænder ud, så er du helt sikker :P

Offline Lamborg

• Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Respekt optjent: +33/-6
  • Fyrmester lamborghus
« Svar #19 Dato: Dec 19, 2012, 21:38 »
Hæ hæ .Ond mand....Jeg er nu ikke overhovedet nervøs for mit fyr .. Men nye som læser uheldige tråde kunne måske få det indtryk at der var noget galt med en fald stoker og så ville en ekstra sikring måske gøre dem trygge.
Man indstallere jo heller ikke røgalarmer for at de skal komme i brug men mere for "hvis nu"
MVH
Claus
MVH
Claus som ikke gider rette slåfejl.
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank.
V10 cloud lamborg (1676) opgraderet til V13
Lenovo 6.0.1
577kvm festlokaler og bolig + 80kvm kælder.
Årligt 12-13 kilokilo RW piller
http://www.stokercloud.dk/dev/lamborg.html

Offline jwbreaum

• Begynder
  • *
  • Respekt optjent: +0/-1
« Svar #20 Dato: Jan 21, 2013, 07:59 »
Lidt indput fra en som har haft tilbage brand i et scotte Black Star, sidste nye model 10 kw med semi rens.
Vågnede op D 24/12-12 til et fyr hvor der havde været brand i mens vi lå og sov....
Vi har købt dette fyr on-line via vvs1, ikke den stor stjern i vores bog fyret kom da frem!!
På deres hjemme side står der i deres beskrivelse om fyret at man bla kan brænde mellem 2 & 3 tons piller af inden man skal rense aske skuffen, lyder jo fint men mindre service tid syntes vi begge..
Efter en opstart som alle andre nok også prøver med sorte piller og andre indkøringsproblemer fik jeg ved stor hjælp herinde optimeret fyret til at lave meget lidt aske og brænde fint..
Så jeg tænkte at nu vil jeg prøve at køre en Palle piller(960kg fra land og fritid 8 mm) nået så kun de 600kg og så var skuffen fuldt med det resultat at pillerne ikke kunne komme ind på hersen og begyndte at brænde bagud(øv øv)
Nå det gik da heldigvis ud af sig selv , men lidt nye ledninger foto føler og lidt trylle trylle fik jeg gang i det igen, venter nu på at få de nye til leveret som er brandskadet, men en vask og maling af bryggeres så er vi oppe og køre igen.
Nå moralen er nok.. Stol ikke på alt hvad du læser prøv dig frem husk at få sat brandalarmer op.
Hilsen de som overlevede
Ps forsikringen har godkendt skaden og vil køre sag mod leverandøren vedr deres forklaring mm.
Scotte 10 kw Ny model kedel
Styring v 6,74??
Skorstentræk =0
Blæs 13-23-43
Snegl/piller 1213 G/6min

Monteret og opsat 1/10-2012
350L ekstern silo.
133m2 1 plans vinkel hus.
Total renoveret med gulvvarme "Danfoss" styring.
Rumtemp. 22G
Forbrug 11kg/døgn pt
Kombi vandvarmer 110L
God isolering.

Offline NK

• Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Respekt optjent: +7/-0
« Svar #21 Dato: Jan 21, 2013, 12:59 »
Lidt indput fra en som har haft tilbage brand i et scotte Black Star, sidste nye model 10 kw med semi rens.
Vågnede op D 24/12-12 til et fyr hvor der havde været brand i mens vi lå og sov....
Vi har købt dette fyr on-line via vvs1, ikke den stor stjern i vores bog fyret kom da frem!!
På deres hjemme side står der i deres beskrivelse om fyret at man bla kan brænde mellem 2 & 3 tons piller af inden man skal rense aske skuffen, lyder jo fint men mindre service tid syntes vi begge..
Efter en opstart som alle andre nok også prøver med sorte piller og andre indkøringsproblemer fik jeg ved stor hjælp herinde optimeret fyret til at lave meget lidt aske og brænde fint..
Så jeg tænkte at nu vil jeg prøve at køre en Palle piller(960kg fra land og fritid 8 mm) nået så kun de 600kg og så var skuffen fuldt med det resultat at pillerne ikke kunne komme ind på hersen og begyndte at brænde bagud(øv øv)
Nå det gik da heldigvis ud af sig selv , men lidt nye ledninger foto føler og lidt trylle trylle fik jeg gang i det igen, venter nu på at få de nye til leveret som er brandskadet, men en vask og maling af bryggeres så er vi oppe og køre igen.
Nå moralen er nok.. Stol ikke på alt hvad du læser prøv dig frem husk at få sat brandalarmer op.
Hilsen de som overlevede
Ps forsikringen har godkendt skaden og vil køre sag mod leverandøren vedr deres forklaring mm.
hej
Det dér forstår jeg ikke. skuffen var fuld?!
Er den den interne snegls kammer du mener, hvor pillerne triller ind?
Eller er der selve risten/herden?

Det kan da for dælen da ikke være askeskuffen du mener  ???
V. 13.1017.17 - 20 Kw - Marts 2018
Kedel: Opop Blackstar 20KW - Feb. 2011
app V. 1.723 - Marts 2016

Trækstabilisator, 200L silo, VVB 100L Metro
Stålforret skorsten. Opvarmer 280 m2 i 2 plan
Gulvvarme: 2-Toiletter, køkken & delvis kælder.
Forbrug 2019- 24: gennemsnitlig 6 tons pr. år

Offline xkfc

• Top of the pop
  • Respekt optjent: +176/-24
    • mit fyr
« Svar #22 Dato: Jan 21, 2013, 14:48 »
Hilsen de som overlevede
Uha da.
Det må have været helt fejljusteret med den nye type piller, god aske fra 600kg piller fylder ikke alverden, men skuffen kan fyldes på et døgn hvis justeringen er helt hen i hegnet.

Jeg forstår dog ikke at man ikke lige letter på låget og checker, i starten ganske ofte (dagligt) og ved pilleskift flere gange i døgnet de første par dage.

Når man så har det helt inde på rygradden så kan man jo vurdere hvor lange intervaller man kan have mellem rensningerne.

Der mangler nok et kapitel i manualen der omhandler den daglige drift i opstart/nybegynder fasen, men det er og bliver fastbrændsel, uanset hvor automatiseret det bliver.

Jeg kan tvivle på at forsikringsselskabet kommer ret langt med en sag, for uanset hvad de har skrevet med renseinterval så gælder det jo kun et korrekt justeret fyr, og det kan det ikke have været, og det er nok også altid manualen der tæller, uanset en sælgers lovprisende ord.
Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html

Offline jwbreaum

• Begynder
  • *
  • Respekt optjent: +0/-1
« Svar #23 Dato: Jan 21, 2013, 17:31 »
Jo det var askeskuffen der var helt fuld..
og pillerne blev på herden og bagud, derfra branden..

og ja det er da når jeg ser tilbage at man skal huske at løfte låget ugentligt eller..
nu er der i hvert fald lavet en rutine her hjemme, at pr 200 kg bliver alt renset og tømt.
Scotte 10 kw Ny model kedel
Styring v 6,74??
Skorstentræk =0
Blæs 13-23-43
Snegl/piller 1213 G/6min

Monteret og opsat 1/10-2012
350L ekstern silo.
133m2 1 plans vinkel hus.
Total renoveret med gulvvarme "Danfoss" styring.
Rumtemp. 22G
Forbrug 11kg/døgn pt
Kombi vandvarmer 110L
God isolering.

Offline NK

• Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Respekt optjent: +7/-0
« Svar #24 Dato: Jan 21, 2013, 22:35 »
Jo det var askeskuffen der var helt fuld..
og pillerne blev på herden og bagud, derfra branden..

og ja det er da når jeg ser tilbage at man skal huske at løfte låget ugentligt eller..
nu er der i hvert fald lavet en rutine her hjemme, at pr 200 kg bliver alt renset og tømt.
hmm, altså der er ret lang oppe fra askeskuffen til brændehovedet, nå vi snakker om aske.
Det er da helt vildt, at der har været så meget aske op ad kedelen,  at det ligefrem har blokeret for at aske kunne komme af risten!

Nu er vores centralt placeret i kælderen, så jeg kan simpelthen ikke lad være med at tag en smut forbi flere gange dagligt  O0

V. 13.1017.17 - 20 Kw - Marts 2018
Kedel: Opop Blackstar 20KW - Feb. 2011
app V. 1.723 - Marts 2016

Trækstabilisator, 200L silo, VVB 100L Metro
Stålforret skorsten. Opvarmer 280 m2 i 2 plan
Gulvvarme: 2-Toiletter, køkken & delvis kælder.
Forbrug 2019- 24: gennemsnitlig 6 tons pr. år