Forfatter Emne: Ombygning / opgradering, hvilke styring?  (Læst 6406 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Hangaard

• Top of the pop
  • Respekt optjent: +2/-0
Ombygning / opgradering, hvilke styring?
« Dato: Jan 01, 2013, 10:55 »
Hej,
Mit anlæg i dag er fgl.
Baxi Bonus 30 med tilhørende Eurofire 20 stoker, NBE 60 rørs solvarme suncomfort chip 2.13
Har stort set siden anlæget er instaleret kørt med brænde, og vil gerne fortsat have denne mulighed, men har overvejet senere at udbygge anlæget med et seperat kedel til stokerdelen, da den så kan overtage fyringen i de perioder hvor man ikke lige har smidt brænde i.

Jeg vil gerne modificer min styring til Eurofire stokerbrænderen og overvejer at sætte en Version 6 eller 10 styring på.
Men vil da gerne lige høre andres mening om dette, og har da også lige nogle spørgsmål.

Som jeg har forstået det så kommer V10 styringen til at kunne styre solvarmen på lige fod med min nuværende sol styring, nogen der ved noget om dette ? og er der udgange / temp. indgange nok til dette ?

Jeg kan læse mig til at det i øjeblikket kun er online man kan følge sit system på V10 styringen, er eller bliver det muligt at se / styre sin V10 via stokerkontrol fra pc som på de tidligere versioner ?

Kan Eurofiren evt. monteres i en black star kedel  ?

Vh.
Søren Andersen
Easypell 32Kwh, 18kvm solfanger +60rør samt 8,19Kwh solceller

Offline pillefinger

• Top of the pop
  • Respekt optjent: +4/-1
Sv: Ombygning / opgradering, hvilke styring?
« Svar #1 Dato: Jan 01, 2013, 11:09 »
Ja - du kan styre V10 fra pc eller andet med internet adgang via stokercloud.

Den skal ikke have en pc at køre hele tiden heller, det er lige til og dejligt nemt.

Mvh Torben
« Senest Redigeret: Jan 01, 2013, 11:36 af pillefinger »
Med venlig hilsen
Torben
10 kw scotte på BAXI MB SOLO. V7  - Trækstabilisator.
175 kvm + 40 kvm værksted
https://stokercloud.dk/v3/#/V7sport/main-page
Version 7.0680

MartinPedersen

• Gæst
« Svar #2 Dato: Jan 01, 2013, 11:27 »
Citér
Jeg vil gerne modificer min styring til Eurofire stokerbrænderen og overvejer at sætte en Version 6 eller 10 styring på.
Men vil da gerne lige høre andres mening om dette, og har da også lige nogle spørgsmål.
Det vil være en fed opgradering for dig, og det skulle ikke være umuligt. Det største problem er måske fotosensoren... har din sådan en? Eller er det et sted du ville kunne montere en?

Citér
Som jeg har forstået det så kommer V10 styringen til at kunne styre solvarmen på lige fod med min nuværende sol styring, nogen der ved noget om dette ? og er der udgange / temp. indgange nok til dette ?
Man kan se de har det som intention på styringens forside, men jeg kender ikke til nogen datoer for hvornår de har tænkt sig at lave det. Der er ind og udgange til det, og der er også en bus udgang så der kan kobles flere ind og udgange på styringen, så jeg tror ikke rigtig der er nogle store begrænsninger der... men, man skal selvfølgelig huske at ting tager tid, og de er ikke voldsom mange til at udvikle de styringer hos NBE.

Citér
Jeg kan læse mig til at det i øjeblikket kun er online man kan følge sit system på V10 styringen, er eller bliver det muligt at se / styre sin V10 via stokerkontrol fra pc som på de tidligere versioner ?
V10'eren offloader data til stokercloud.dk og du kan kun styre den derfra. Der bliver ingen integration til stokerkontrol. Det ville simpelthen ikke give mening.

Citér
Kan Eurofiren evt. monteres i en black star kedel  ?
Ja, men du må ikke med mindre du kan finde en "EN 15270" skorstensfejerpåtegning på din interfire brænder. Dvs. den skal være certificeret som løs brænder. Typisk er de testet til at sætte på en bestemt kedel, og så går det ikke at sætte den på en anden kedel.

Offline Hangaard

• Top of the pop
« Svar #3 Dato: Jan 03, 2013, 22:15 »
Lige et spørgsmål om sensoren til skakttempraturen, på min eurofire sidder der en bimetalskontakt der slår fra ved 70 grader, men på scotte styringen er det en alm tempraturføler er det ikke ?
Kan jeg bruge en alm temp.føler til formålet ?
Vh.
Søren Andersen

MartinPedersen

• Gæst
« Svar #4 Dato: Jan 03, 2013, 22:17 »
Lige et spørgsmål om sensoren til skakttempraturen, på min eurofire sidder der en bimetalskontakt der slår fra ved 70 grader, men på scotte styringen er det en alm tempraturføler er det ikke ?
Kan jeg bruge en alm temp.føler til formålet ?
Ja, du bør nok få fat i motorprintet med NTC føler på, så du kan få multistik på din brænder, og så følger der jo en skaktføler med som du kan montere i stedet. Der skal du bare huske at have det konfigureret rigtigt når du er ved at have det op at køre... "Dvs. sætte skakttemperatur max i styringen til en 10 grader over hvad den normalvis er... så den er i stand til at opdage en tilbagebrand"

Offline Hangaard

• Top of the pop
« Svar #5 Dato: Jan 03, 2013, 22:29 »
Men reælt er der vel bare tale om en NTC føler er det ikke, kan sagtens få den monteret i den originale bimetalkantakts hus da den orginale kontakt slår fra ved 70grader så er de forskrevne 60 grader på scotte vel meget fint som stop.
Ved ikke lige hvad jeg skal bruge motor printet til, har lige fået sat en 85mm 230V blæser i fra Scotte, den originale var sku kun en 24V DC type og den går jo ikke til V10 styringen :-)
Og en original foto sensor fra scotte monteres i samme hul som den originale var monteret i så skal det nok gå.
Tændelementet i Eurofiren er på 420W mod scottens 275W men har fået at vide at det ikke skulle betyde noget for styringen.
Vh.
Søren Andersen

MartinPedersen

• Gæst
« Svar #6 Dato: Jan 03, 2013, 22:38 »
Men reælt er der vel bare tale om en NTC føler er det ikke, kan sagtens få den monteret i den originale bimetalkantakts hus da den orginale kontakt slår fra ved 70grader så er de forskrevne 60 grader på scotte vel meget fint som stop.
Ved ikke lige hvad jeg skal bruge motor printet til, har lige fået sat en 85mm 230V blæser i fra Scotte, den originale var sku kun en 24V DC type og den går jo ikke til V10 styringen :-)
Og en original foto sensor fra scotte monteres i samme hul som den originale var monteret i så skal det nok gå.
Tændelementet i Eurofiren er på 420W mod scottens 275W men har fået at vide at det ikke skulle betyde noget for styringen.

Det var mere hvis du ville have mulighed for at afmontere brænderen og koble den fra styringen let. Så kunne du købe noget 10 leder, og sådan et motorprint, og multistik og hele svineriet...
Men jo, du kan bare bruge en ganske almindelig Scotte/Woody NTC eller PTC føler som skakt føler. Du kan også få fat i en af de originale NTC følere som bruges på motorprintet. De har sådan et fint øre, så man kan skrue den fast på brænderen.

Offline Hangaard

• Top of the pop
« Svar #7 Dato: Jan 03, 2013, 22:54 »
Hvis skakt føleren køres over en dør kontakt vil det så også stoppe fyret ? tænker at styringen stopper brænderen hvis den ikke får signal fra denne føler.
Det er forde der er orginal en dørkontakt på eurofiren som den originale bimetals kontakt køre igennem, og den kan jo genbruges hvis V10 stopper ved ingen siganl på skakt temp indgangen.
Vh.
Søren Andersen

MartinPedersen

• Gæst
« Svar #8 Dato: Jan 03, 2013, 22:56 »
Det skulle undre mig meget hvis den ikke gjorde det...