Forfatter Emne: Scotte 10 kW under Admiral navn i Bauhaus ?  (Læst 5243 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

chris13

  • Gæst
Scotte 10 kW under Admiral navn i Bauhaus ?
« Dato: Jan 09, 2013, 09:03 »
Hej allesammen.
Jeg kan se at Bauhaus i denne uge har et Scotte 10kW under et andet navn, Admiral til 21.499,-, men er det en ældre model eller er der nogen som ved lidt om det ?
Ville da gerne spare nogle penge hvis det er, men ikke hvis jeg får noget som er meget ringere.
Mvh
Christian

Offline xkfc

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 4448
  • Respekt optjent: +168/-24
    • mit fyr
Sv: Scotte 10 kW under Admiral navn i Bauhaus ?
« Svar #1 Dato: Jan 09, 2013, 14:06 »
Jeg mener at de er uden semi-rens, men ellers skulle de være "up to date"
Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html

chris13

  • Gæst
Sv: Scotte 10 kW under Admiral navn i Bauhaus ?
« Svar #2 Dato: Jan 09, 2013, 14:29 »
Hvor meget mere besværligt er det uden semirens ?

Offline Hugo

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 215
  • Respekt optjent: +7/-3
  • Woody-skotte 10Kw ,Opop kedel 20
Sv: Scotte 10 kW under Admiral navn i Bauhaus ?
« Svar #3 Dato: Jan 09, 2013, 14:50 »
Hej , jamen der er ingen besvær....jeg renser engang imellem og ikke totalt ren, for så får jeg kondens i røgrør  :-\

En total rens af kedel tager ca 10-15 minutter  ;D

Offline NK

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 749
  • Respekt optjent: +7/-0
Sv: Scotte 10 kW under Admiral navn i Bauhaus ?
« Svar #4 Dato: Jan 09, 2013, 14:51 »
Hvor meget mere besværligt er det uden semirens ?
Det kommer an på hvor tit man vil ulejlige sig med at rense.
Jeg renser ikke så tit mere som jeg gjorde i starten. Så for mig er det pt. lige meget.
Min uden auto rens er også ny, fra 2011, så på et eller andet tidspunkt vil jeg skifte, dog ikke mest pga. rense besvære, men mere pga. at en jævn renholdt kedel har bedre virknings grad.
V. 13.1017.17 - 20 Kw - Marts 2018
Kedel: Opop Blackstar 20KW - Feb. 2011
app V. 1.707 -  Marts 2016

Trækstabilisator, 200L silo, VVB 100L Metro
Stålforret skorsten. Opvarmer 280 m2 i 2 plan
Gulvvarme: 2-Toiletter, køkken & delvis kælder.
Forbrug 2019- 24: gennemsnitlig 6,5 tons pr. år

Offline shans

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 64
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Scotte 10 kW under Admiral navn i Bauhaus ?
« Svar #5 Dato: Jan 09, 2013, 15:09 »
Det er den "gamle" model uden semirens.  Da jeg fortalte en kollega, at det var den model jeg havde fået (altså en Scotte og ikke en Admiral) sagde han at det skulle jeg ikke være ked af, da semirensen kunne nedsætte trækket i kedlen, så man kunne få problemer hvis ikke skorstens trækket var optimalt. Jeg renser min hver 14 dag og med opfyldning af magasin, tager det vel en halv times tid.
Med venlig hilsen

Søren Schmidt Hansen

Scotte Black Star mini 10kW
V6.78
Opvarmer 134m2 i to plan
Forventet årsforbrug 3-3,5 ton

Offline scottedor

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 738
  • Respekt optjent: +28/-4
Sv: Scotte 10 kW under Admiral navn i Bauhaus ?
« Svar #6 Dato: Jan 09, 2013, 22:54 »
hej jeg giver heller ikke meget for semirens lidt sjældnere rengøring men mere at gøre rent, hvis den bare er med 6.70 styring som jeg mener er den bedste til dato jeg mener at v10er for uprøvet endnu
mvh erik
Scotte 16 v.4,99 på Dor 24 kedel med kedelshunt 110 l Metro med termostat

Offline levi

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 434
  • Respekt optjent: +37/-7
Sv: Scotte 10 kW under Admiral navn i Bauhaus ?
« Svar #7 Dato: Jan 09, 2013, 23:07 »
Jeg syntes i undervurderer semirens/røgvenderfunktionen en hel del...

Hvis forholdene er optimale, - og anlægget bliver monteret efter forskrifterne så kører de nye semirens kedler eminent - og ekstremt økonomisk.

Nu er det svært at sammenligne tidligere forbrug direkte - men jeg oplever en mærkbar besparelse fra jeg skiftede fra den første blackstar kedel til den nye semirens kedel...

Overdrivelse fremmer som alle ved forståelsen, - men jeg vil anslå jeg sparer ca. 15 procent piller ift. tidligere sæson... - Og det er jeg selv pænt forundret over...

Jeg vil til hver en tid vælge semirens modellen - uden tvivl - og man kan som regel altid handle lidt om prisen så prisforskellen ikke er særlig stor ift. den gamle model ;)


Offline Lamborg

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 1401
  • Respekt optjent: +33/-6
  • Fyrmester lamborghus
Sv: Scotte 10 kW under Admiral navn i Bauhaus ?
« Svar #8 Dato: Jan 10, 2013, 07:42 »
Det er sådan lidt hm hm over dette med semirens så jeg kan faktisk bedre lide at du kalder det en røgvenderfunktion. Semirrens renser kedelflader ja men ikke sig selv :-) . Den primære stigning i virkningsgrad kommer ikke fra de mere rene kedelflader men fra røgvenderfunktionen som jo sænker din røggas temp og derved lader kedlen optage mere varme inden røgen ryger ud i naturen. Og har man skorstenen til det er det jo ikke noget problem. Men man bliver nødt til sige til sig selv at hvis man vil have det nyeste og mest effeltive ja så må man også sørge for at de øvrige forhold er optimale. Jeg mener man køber jo heller ikke en elbil uden at installere en stikkontakt til den vel ?
Nu tror jeg så også (min mening) at NBE ikke havde kommet med dette semirens hvis det ikke var fordi en hvis importeret spansk fantadåse slog meget på det som salgsgas..... Hvis man endelig ville have det optimale så skulle man glemme rensefunktionen og istedet for indbygge flere røgvendere som kunne blev elektronisk styret af en føler som gik efter den optimale temp 1 m nede i skorsten. Derved ville man sikre mod løbesod og altid have den optimale udgangs temp på røgen som jo svinger utroligt meget i forhold til ude temp ..
Tror desuden også at den besparelse du ser skyldes at den nye kedel er så meget bedre udført end den gamle.
MVH
Claus som ikke gider rette slåfejl.
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank.
V10 cloud lamborg (1676) opgraderet til V13
Lenovo 6.0.1
577kvm festlokaler og bolig + 80kvm kælder.
Årligt 12-13 kilokilo RW piller
http://www.stokercloud.dk/dev/lamborg.html