Forfatter Emne: Problemer med fremløb temp  (Læst 17691 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline elstrom

• Guru
  • Respekt optjent: +5/-2
Sv: Problemer med fremløb temp
« Svar #30 Dato: Jan 21, 2013, 19:52 »
okey... men hvis du kigger min stoker cloud under Elstrom så vil du se at min røg temp ligger mellem 45-55... :)

Offline Lamborg

• Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Respekt optjent: +33/-6
  • Fyrmester lamborghus
« Svar #31 Dato: Jan 21, 2013, 20:02 »
Fik rodet lidt her søndag . Hmmm vægten på omkring 1500 gr passer fint. Så hvorfor der var den forskel på kones og min kinøjser ved jeg ikke måske at batteriet gik død ? Så det var ikke det, må nok erkende af når det er så koldt så har selv en 30kw problemer med at fyre alle 537 kvm op. Hvis man regner lidt på så trækker salens volume på 115 kvm og 5m til loft også alene 10kw . Nå men jeg fandt så ud af jeg kan presse den med ca 150 gr. Så kan den ikke brænde flere piller af og over et døgn hvor jeg slog komp fra samler den langsomt til bunke og det begynder efterhånden at skygge for bålet. Luften blev braget helt i vejret men det kneb stadigvæk at undgå piller faldt i skuffen..... Så alverdens udregning betyder altså ikke noget når der ikke kan være flere piller på herden. Men med et par gasbrændre på en nat så gik det også fint. Da først salen var på 19 gr og der kom 50 mennesker og den blev tunet lidt op så holdt den fint både fremløb og retur.
Randi. Alt forladt med at stjæle tråden . Må du gerne.. Som du har fundet ud af hjælper det ikke at fylde flere piller på og skrue op for luften. Den blæser bare dem ned i skuffen eller de hoper sig op. Med hensyn til at du taber varme hurtigt og det tager tid at få det op igen så ja . I morges kl 03.45 gik jeg tør for piller og tændte først igen kl 05:45. De 2 timer kostede 45 gr på fremløb . Kl 0925 havde jeg et 5 min rense stop og tændte salen så den kan holde 9 gr . Den var først oppe på 65 gr igen kl 13:45 så ja det tager lannnnnnnnnng tid. Lav dine komp stop så korte som muligt .( 5min) Aligevel taber jeg ca 10-20 gr bare ved de ca 20 min inden den er på fuld drøn igen.
Hvis den kører konstant med fuld ydelse så kan du begynde at tænke på indstillingerne. Hvis den er istand til at holde fremløb og skrue ned for ydelse når den er på setpunkt så må du bare erkende at det er svært når det er så koldt.
Elstrom... 45-55 gr i røgtemp vil hos mig betyde svømmepøl i kælderen og flotte streger ned af skorstenen. Jeg skal have 60 -65 gr 1 m nede i skorstenen når det er så koldt. Min skorsten er gammel og hullet som en si.  Min røg ligger mellem 70 og 120 gr i øjeblikket. Om sommeren ligger jeg omkring 50 gr men det betyder intet for da er luften ikke kold.
MVH
Claus som ikke gider rette slåfejl.
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank.
V10 cloud lamborg (1676) opgraderet til V13
Lenovo 6.0.1
577kvm festlokaler og bolig + 80kvm kælder.
Årligt 12-13 kilokilo RW piller
http://www.stokercloud.dk/dev/lamborg.html

Offline xkfc

• Top of the pop
  • Respekt optjent: +176/-24
    • mit fyr
« Svar #32 Dato: Jan 21, 2013, 20:36 »
okey... men hvis du kigger min stoker cloud under Elstrom så vil du se at min røg temp ligger mellem 45-55... :)

Jamen jeg betvivler ikke at den skriver det, jeg kan også få min til at skrive andet end det faktiske, men jeg tvivler på at det passer.
Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html