Forfatter Emne: Styring til overdahl s20  (Læst 8599 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline J.Hahn

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 153
  • Respekt optjent: +2/-0
Styring til overdahl s20
« Dato: Mar 21, 2013, 16:24 »
Hej alle
Jeg håber nogle her inde kan hjælpe mig eller en god ven.

Min ven har en Overdahl s20 men desværre er styringen total færdig :( han har bruget kedelen til brænde, men valgte efter jeg havde sagt det, en masse gange at tilslutte brænderen. Jeg var der nede og fik startet det hele op, og efter udskiftning af 2 relæer så kørte det, men desværre kun i omkring 12 timer, så kunne den ikke andet end at køre piller ind, og det var hele tiden.

Jeg har været igennem hele styrningen, og der er noget l**** bare det ene timer relæ koster over 800 kroner og fåes ikke i danmark :( og Overdahl er jo lukket :(

Er der nogle der ved hvordan man får fat i en styring? Kan en scotte styring virke på en Overdahl. Er der nogle der ligger indet med noget der vil virke, så vil vi med glæde købe den.

Hilsen
     Jimmy
SCOTTE BS SEMIRENS PILLEFYR 10KW - 6.78
 Vakuum solfanger 30 rør
 VVB 300L
Ny test side med både sol og varme V.3

Offline Hangaard

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 183
  • Respekt optjent: +2/-0
Sv: Styring til overdahl s20
« Svar #1 Dato: Mar 22, 2013, 07:14 »
Hej Jimmy,
Jeg har selv sat en V10 styring på min Baxi Eurofire brænder og de problemer der opstod var at blæsemotoren i baxien var en 24V dc motor, så den blev udskiftet med den mindste blæser til Scotten, du skal også vide at lige pt. er pillemængden til optænding låst og giver kun ca. 1dl piller til optænding hvilket har voldt mig en del problemer, ved ikke om dette bliver muligt at justere i kommende opdatering, programøren er ikke vider informativ.
Men er blæseren & snegl 230V så tror jeg da sagtens det ville kunne funger godt, især hvis pillemængden kunne justeres noget opad til optænding.
Bemærk også at selve styringen kun har en 2amp sikring hvilket betyder at styringens max belastning er på ca. 400-460Watt hvilket kunne have betydning for eltænderen i andre pillebrænder.
desuden skal du nok også bruge flammevagten som passer til scotte og få den monteret.
Vh.
Søren Andersen
Easypell 32Kwh, 18kvm solfanger +60rør samt 8,19Kwh solceller

Offline J.Hahn

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 153
  • Respekt optjent: +2/-0
Sv: Styring til overdahl s20
« Svar #2 Dato: Mar 22, 2013, 08:17 »
Hej Hangaard og tak for svaret

Hmm en V10 er nok desværre lige voldsom nok på sådan en gammel overdahl :( er der nogle der ved om der er noget andre der passer over på en overdahl brænder?

Måske en ældre scotte, der er opstart jo ikke låst?

SCOTTE BS SEMIRENS PILLEFYR 10KW - 6.78
 Vakuum solfanger 30 rør
 VVB 300L
Ny test side med både sol og varme V.3

Offline Hangaard

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 183
  • Respekt optjent: +2/-0
Sv: Styring til overdahl s20
« Svar #3 Dato: Mar 22, 2013, 12:21 »
Tror da sagtens en v6 styring kan bruges på samme måde som V10 og den kan sikkert findes billigt da nogle jo har udskiftet til V10.
tror i øvrigt heller ikke den er låst med hensyn til pillemængden til opstart, men ved det ikke.
Vh.
Søren Andersen
Easypell 32Kwh, 18kvm solfanger +60rør samt 8,19Kwh solceller

Offline xkfc

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 4447
  • Respekt optjent: +168/-24
    • mit fyr
Sv: Styring til overdahl s20
« Svar #4 Dato: Mar 23, 2013, 21:15 »
Jeg ved ikke hvor kompliceret styringen skal være, jeg kender ikke til Overdahl.

Men jeg har en ældre TwinHeat 2 trins styring liggende. Der er intet automatisk tænding, og der er kun 2 trin, men den virker upåklageligt. Jeg har også el-diagrammet. Styringen kræver 2 termostater. En driftstermostat, og en "lav temp" der stopper fyret hvis ilden går ud, eller løber tør for brændsel.

Med V6 skal der laves en del ændringer, skakt temperatur, lysføler og optænding skal jo nok slåes fra, og så er jeg ikke sikker på at en modulerende brænder er det optimale til en ældre stoker.

Hilsen Kenneth
Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html

Offline kalvetaa

  • Guru
  • ****
  • Indlæg: 93
  • Respekt optjent: +2/-1
  • En hund som har lopper, keder sig aldrig
Sv: Styring til overdahl s20
« Svar #5 Dato: Mar 26, 2013, 11:32 »
Hej Jimmy.
Jo det kan lade sig gøre.
Min gode ven, Jønne (herden) lavede det samme trick med hans passat-brænder.
Han byggede en v10 styring på dengang og det fungerede udmærket.
Dog vil de preinstallerede parametre ikke passe.
 
 
Mvh Brian


Opvarmer ca. 135 m2 i 2 plan.
Scotte 10 KW, Black Star Opop20
v 7.046 , Årsforbrug ca. 4 ton.