Hej Claus,
Du skal ikke give mig ret hvis jeg ikke har det

Du skrev at den interne snegl og den eksterne snegl kørte lige mange
gange i minuttet, og det er det jeg siger ikke er rigtigt

Fakta er:
- Den
interne snegl starter (kører) 6 gange i minuttet.
- Den
interne snegl kører sammenlagt ligeså mange sekunder som den eksterne snegl kører på 1 minut.
- Den
eksterne snegl kører altid samme tid når den kører, for den doserer altid den samme portion (eller burde i hvert tilfælde

)
- Den samlede snegltid pr. minut for den
eksterne snegl afhænger af drift%, da den jo skal køre et bestemt antal gange for at levere den nødvendige mængde
...derfor kan den eksterne snegl starte (køre) fra ganske sjældent til ganske ofte.
Ved en 10 kW brænder starter (kører) den eksterne snegl for hver 173 sek. når den kører 10% drift, for hver 35 sek. når den kører 50% drift og for hver 17 sek. når den kører 100% drift.
...det passer nemlig så fint med at der så doseres tilstrækkelig antal gange 10 g til at opnå effekten på hhv. 1 kW, 5 kW og 10 kW

Den interne snegl
starter stadig hvert 10. sek, og kører en tid der er indirekte afhængig af drift%, da den er udregnet som den gennemsnitlige tid den eksterne snegl kører for at dosere de nødvendige gange 10 g.
I beregningen af den interne snegls drifttid for hver start indgår desuden en faktor, der er afhængig af den eksterne snegls dosering pr. 6 minutter.
Denne faktor et 1 ved 1000 g/min, 2 ved 2000 g/min, 3 ved 3000 g/min osv.
Fordi den samlede drift
tid på både ekstern og intern snegl er den samme, vil der
ikke opstå en ophobning af piller i skakten hvis der byttes om på ledningerne til snegl motorerne, men pillerne vil ligesom "komme i klumper", præcis som det er beskrevet her i tråden

Du opnår jo det stik modsatte af hvad der er meningen, nemlig at den konstante dosering fra den eksterne snegl, snegles stille og roligt ind på herden.
I stedet fyldes skakten stille og roligt, for så på en gang at blive sneglet ind på herden.
Hilsen
Michael
jeg giver dig ikke ret Michael eller også snakker vi bare forbi hinanden men der står klippe kistre :
Menu. Intern snegl fjernet.
Intern snegl kører fast 6 doseringer / min. , samme køretid som Ekstern snegl ved snegl ydelse 1000g / 6 min.
Er doseringen fra ekstern snegl 2000gram , køres faktor 2 og 3000gram køres faktor 3, osv.
Det læser jeg altså som om at den interne kører fast 6 gange i min og når man kører autoberegner afvejning 6min. så kører den externe det samme på de 6 min ved en ydelse på 1000 gr. Men det er nu også ligegyldigt for som kenneth skriver så vil du få en ophobning af piller hvis ledninger er byttet rundt . I en 30kw (kender ikke tal for 10KW) vil du have en extern snegl kører tid ved 10% på ca 8,3 sek on og en off på ca 50 sek . Hvis de to ledninger er byttet rundt og den externe kører 6x5 sek pr min. mens den interne kun kører 1 x 8,3 sek pr min så har den stort potentiale for en tilbagebrænd fordi pillerne jo står i den interne uden at bliver fragtet ind . Og det virker på beskrivelsen som om den får for lidt føde . Men de mest åbenlyse fejl er jo prøvet uden resultat og jeg har ikke hørt om at andre skulle have problemer med vinklen på sneglen ,desuden tror jeg ikke på at NBE ikke har tænkt over snegl vinklen. Det vil ikke ligne dem. Men Noerskov. Hverken 2 x michael , kenneth eller mig har nok den store erfaring med minièn vi har alle mest erfaring med den model vi selv har, så jeg synes du skal gå ind på NBE`S hjemmeside og skrive til de flinke folk hos NBE support . Beskriv problemet og hvad du har prøvet . Hvis nogen har ideer omkring minien er det helt sikkert dem og de er super flinke til hurtig hjælp..