Forfatter Emne: Sneglen kører ikke efter optænding  (Læst 8440 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline larsbek

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 2
  • Respekt optjent: +0/-0
Sneglen kører ikke efter optænding
« Dato: Dec 09, 2007, 14:12 »
Hej.
Jeg har et scottefyr og en doorkedel. Efter at have renset den idag, er der følgende galt med sneglen:
Når jeg starter fyret, kører sneglen og fylder piller i fyret, til optændingen. Så går der ild i pillerne og blæseren kører. men sneglen... den står stille. Efter nogle minutter er de første piller brændt op, og fyret går i stå. (displayet skifter heller ikke fra "E" for optænding til angivelse af effekt. Er der nogen der har prøvet det? Mon det er en chip, der skal skiftes? Godt at vi også har en brændeovn i huset :) 

Offline Jannich

  • Administrator
  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 442
  • Respekt optjent: +41/-5
    • NBE
Sv: Sneglen kører ikke efter optænding
« Svar #1 Dato: Dec 09, 2007, 14:24 »
Hej.
Jeg har et scottefyr og en doorkedel. Efter at have renset den idag, er der følgende galt med sneglen:
Når jeg starter fyret, kører sneglen og fylder piller i fyret, til optændingen. Så går der ild i pillerne og blæseren kører. men sneglen... den står stille. Efter nogle minutter er de første piller brændt op, og fyret går i stå. (displayet skifter heller ikke fra "E" for optænding til angivelse af effekt. Er der nogen der har prøvet det? Mon det er en chip, der skal skiftes? Godt at vi også har en brændeovn i huset :) 

Hej
Lyder til din fotosensor ikke kan se lys, prøv at gå i den skjulte menu , første punkt er aktuel foto aflæsning.
træk så din sensor ud og lys på den så burde du få en reaktion, hvis ikke har du fejlen der.
mvh Jannich

250 m2 træhus med 2000l opvarmet ude SPA :-)
Pillefyr:
RTB 10kW
Solvarme:
300l solvarme tank 8x30 vakuum fanger.
Solcelle system:
40x280 WP + 2 x 3000 watt goodwe inverter.
Installeret aug. 2012
Online data: http://stokercloud.dk/dev/rtb.html
http://solarcloud.dk/jannich.html

Offline larsbek

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 2
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Sneglen kører ikke efter optænding
« Svar #2 Dato: Dec 16, 2007, 11:52 »
Hej, og tak for svar!
Jeg ringede til NBE og fik hjælp af dem. De sendte mig først en ny chip, og jeg skiftede den gamle ud med den ny.
Fyret virkede stadig ikke, så jeg ringede igen. Vi chekkede nu fotocensoren som du også foreslår. Den gav fint udslag i den skjulte menu. Vi prøvede også at dreje censoren så glasset pegede mere ind mod kedlen. Mens jeg stod og rodede med det virkede fyretlige pludselig, og det kører fint nu, efter 3-4 dage. Ham jeg talte med fra NBE, sagde at en mulighed var, at der var en løs forbindelse i fotosensoren.
Efterfølgende gjorde jeg det at jeg skiftede tilbage til den gamle chip, fordi jeg tænkte at det alligevel ikke var der problemet lå. Men se, nu ville fyret slet ikke starte! Så smed jeg den nye chip i igen, og fyret startede og kørte igen som det skulle. (Jeg sender den gamle chip retur til NBE så de kan undersøge om / hvad der er galt med den).
Lars