Forfatter Emne: V10 opførsel ?  (Læst 9404 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lamborg

• Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Respekt optjent: +33/-6
  • Fyrmester lamborghus
V10 opførsel ?
« Dato: Sep 20, 2013, 16:24 »
Hej alle.
Fest i morgen og det er lidt koldt derfor fuld drøn på festafdelingen.
Desværre fik jeg tændt for varmeslugerne på samme tid som VVB kaldte på varme og eftersom fremløb droppede ned på 36 gr så trak den jo varme ud. For at undgå yderlig varmetab i beholder satte jeg den ned under dens temp på 41gr og derved lukkede ventilen. Alt godt men så kommer det underlige. Da 2vejventilen lukkede lå  fyret på ca 27 kw men nu skruede styringen ned for effekten på trods af at fremløb stadig var langt fra setpunkt og den forsatte med det selvom fremløbs temp faldt rimeligt hurtigt ? Er det noget nyt for at undgå overtemp når den går fra VVB til alm drift ? Efter ca 5-7 min satte den fart på igen ... Men jeg underede mig bare lidt.
Se evt omkring kl 12 på cloud idag
MVH
Claus som ikke gider rette slåfejl.
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank.
V10 cloud lamborg (1676) opgraderet til V13
Lenovo 6.0.1
577kvm festlokaler og bolig + 80kvm kælder.
Årligt 12-13 kilokilo RW piller
http://www.stokercloud.dk/dev/lamborg.html

Offline N P K

• Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Respekt optjent: +15/-1
Sv: V10 opførsel ?
« Svar #1 Dato: Sep 20, 2013, 16:35 »
Har det noget med den 1% /6 sek der står beskrevet i versionshistory under version 10.040?
Der har lige været et indlæg om det her i forum
Scotte 16kw blackstar m semirens
Kompressorrens
Vvb priotering 2 vejs
ekstern temperatur føler
U-herd med skamol
V7 styring
https://stokercloud.dk/dev/mnk.html

MartinPedersen

• Gæst
« Svar #2 Dato: Sep 20, 2013, 16:49 »
Jeg tror nærmere det har noget at gøre med PI'ens resultater der bliver gemt inden VVB går i gang, og så taget i brug efter endt VVB ladning. mbangsoe havde problemet, så vidt jeg husker.

Offline N P K

• Beta tester
  • Top of the pop
  • *
« Svar #3 Dato: Sep 20, 2013, 16:57 »
Kunne man ikke bare køre med samme pi tal som vvb drift eller bliver det for vildt?
Kompressorrens
Vvb priotering 2 vejs
ekstern temperatur føler
U-herd med skamol
V7 styring

Offline Lamborg

• Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Fyrmester lamborghus
« Svar #4 Dato: Sep 20, 2013, 17:13 »
Bon . Det er det modsatte af 1%6 sek der sker :-) det her er nedaf :-)
Martin tror du er inde på det rigtige . Det lyder fornuftigt for jeg kan huske noget om at Mhes har talt for den løsning på et tidspunkt. Men det er lidt træls at man taber 4-5 gr når nu mit anlæg har den størrelse det har :-) :
MVH
Lenovo 6.0.1

MartinPedersen

• Gæst
« Svar #5 Dato: Sep 20, 2013, 17:16 »
Kunne man ikke bare køre med samme pi tal som vvb drift eller bliver det for vildt?

Jeg mener faktisk det er omvendt.. den reagerer ikke vildt nok når der skiftes til VVB drift hvis man kører med samme PI tal.
Jeg er rimelig sikker på at der skiftes til en meget høj P, og PI resultatet bliver nulstillet, så den øjeblikkeligt er bagefter. Det er så det gamle der bliver sat ind bagefter. Man kan eventuelt lave de tal lidt mere aggressive, så den griber et anlægs temperatur fald noget hurtigere... men, igen, det er altså bare en graf. Slap af ;)

Offline N P K

• Beta tester
  • Top of the pop
  • *
« Svar #6 Dato: Sep 20, 2013, 17:46 »

Jeg mener faktisk det er omvendt.. den reagerer ikke vildt nok når der skiftes til VVB drift hvis man kører med samme PI tal.
Jeg er rimelig sikker på at der skiftes til en meget høj P, og PI resultatet bliver nulstillet, så den øjeblikkeligt er bagefter. Det er så det gamle der bliver sat ind bagefter. Man kan eventuelt lave de tal lidt mere aggressive, så den griber et anlægs temperatur fald noget hurtigere... men, igen, det er altså bare en graf. Slap af ;)

Bare en graf ja men den graf viser jo hvad der sker!!!!
Kompressorrens
Vvb priotering 2 vejs
ekstern temperatur føler
U-herd med skamol
V7 styring

MartinPedersen

• Gæst
« Svar #7 Dato: Sep 20, 2013, 18:51 »
Bare en graf ja men den graf viser jo hvad der sker!!!!

He he, ja graferne er sgu slemme til at forstørre nogle problemer op som man aldrig ellers ville have opdaget :P Men hva faen, vi er jo alle ramt af en gal pille... sådan er det jo :P

Offline Lamborg

• Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Fyrmester lamborghus
« Svar #8 Dato: Sep 20, 2013, 18:59 »
Naj det er nu ikke bare en graf. jeg stod ved fyret da den gjorde det og jeg tabte temperatur jeg lige havde bygget op igen fordi effekten aftog helt ned til 17% inden den tog fat igen  . Hvis jeg kikker på grafen så siger den fra 52 til 40 gr og det skal nok passe mens jeg kikke på faldt Efekt f til 74 % og en temp på 48 gr og den er forsat meget længere ned.
MVH
Lenovo 6.0.1

MartinPedersen

• Gæst
« Svar #9 Dato: Sep 20, 2013, 19:02 »
Naj det er nu ikke bare en graf. jeg stod ved fyret da den gjorde det og jeg tabte temperatur jeg lige havde bygget op igen fordi effekten aftog helt ned til 17% inden den tog fat igen  . Hvis jeg kikker på grafen så siger den fra 52 til 40 gr og det skal nok passe mens jeg kikke på faldt Efekt f til 74 % og en temp på 48 gr og den er forsat meget længere ned.
Jeg tror ikke helt du forstår hvad jeg mener :)

Det kan godt være du kommer et godt stykke under setpunkt i 40 minutter... MEN, har det nogen praktisk betydning? Er der nogen der fryser, eller får koldt vand i hanen? Det er bare det jeg mener ;)

Offline N P K

• Beta tester
  • Top of the pop
  • *
« Svar #10 Dato: Sep 20, 2013, 19:14 »
Om det har nogen praktisk betydning ved jeg ikke men kan det virkelig passe at en så avanceret styring ikke skal kunne reagere lidt hurtigere ????

Jeg oplever lidt det samme når fyret køre i drift også går i vvb drift også tilbage i drift taber det ca 20 grader og er utroligt lang tid om at komme op igen
Det må dæleme kunne gøres bedre!!!!
Kompressorrens
Vvb priotering 2 vejs
ekstern temperatur føler
U-herd med skamol
V7 styring

Offline Lamborg

• Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Fyrmester lamborghus
« Svar #11 Dato: Sep 20, 2013, 19:22 »
Jamen det er jo det der er problemet. Mit anlæg har en dimiension som går at jeg lynhurtigt taber varme og skal arbejde for at få det op igen så jo der er nogen der fryser. Når der er fest og 80 mennesker så ryger der noget varmt vand igennem og hvis jeg taber varme som det tager  1 time at hente ind igen så kan du tro det gør en forskel . Har du prøvet at vaske fedtede gryder af i kold vand:-) . Og den time var jo endda under at lave VV hvis den havde kaldt på varme så var det blevet endnu værre.
MVH
Lenovo 6.0.1

MartinPedersen

• Gæst
« Svar #12 Dato: Sep 20, 2013, 21:03 »
Jamen det er jo det der er problemet. Mit anlæg har en dimiension som går at jeg lynhurtigt taber varme og skal arbejde for at få det op igen så jo der er nogen der fryser. Når der er fest og 80 mennesker så ryger der noget varmt vand igennem og hvis jeg taber varme som det tager  1 time at hente ind igen så kan du tro det gør en forskel . Har du prøvet at vaske fedtede gryder af i kold vand:-) . Og den time var jo endda under at lave VV hvis den havde kaldt på varme så var det blevet endnu værre.

Oki, jamen så er det jo et reelt problem :) Det kan løses med nogle mere aggressive PI værdier, så den reagerer hurtigere på temperatur faldet.

Offline levi

• Top of the pop
  • Respekt optjent: +37/-7
« Svar #13 Dato: Sep 20, 2013, 21:28 »

I dit tilfælde ville en akkutank på 500 liter gøre underværker min dreng  ;)

Offline Lamborg

• Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Fyrmester lamborghus
« Svar #14 Dato: Sep 21, 2013, 08:34 »
Ja det lyder som en god ide Søren ... Den sorte grovæder åd 60kg i nat på at fyre anlægget op :-)... Og hvis jeg så lavede en aku tank sådan lidt ala varmevandstønden så jeg varmde den med spiral så de 500l stod som standby i anlægget og sparkede ind når der var et stort temp fald pga salen åbnede og derved holdt temp oppe . Så skulle den lukke for akutank igen når den havde samme temp som anlægget .. Den skal lige gennemtænkes..
Men det besvare jo ikkke spørgsmålet hvorfor den dykkede når VVB ventil lukkede .. med martin har nok fat i noget måske skulle jeg prøve at nogle mere hidsige PI for at se om det ændre på sagen...
MVH
Lenovo 6.0.1