Hej Skovsborg,
Nu tror jeg du skal sove lidt

Du skriver:
1) Kobles der strøm på 1, så stopper den pumpen hvis temp. er under setpunkt.
2) Kobles der strøm på 2, så tænder pumpen hvis temp. er over setpunkt.Er det ikke det samme ?
1) stopper pumpen hvis temp er under setpunktet >> pumpen kører når temp er over setpunkt
2) tænder pumpen hvis temp er over setpunkt >> pumpen stopper når temp er under setpunkt
...hos mig er det sgu' det samme

Men den funktion hvor pumpen kører når temperaturen er over setpunktet og stopper når den er under setpunktet, er den funktion du skal bruge.
Hvis det kan lade sig gøre med den termostat du har, så er det løsningen med et relæ du skal bruge.
Den med din Kp77 føler, den var ny, hvad er det ?
Hvad du end gør, så skal du være sikker på at det er samme fase du bruger !!
Det gøres nemmest ved at strømmen til både fastbrændselsstyringen og pillebrænderstyringen kommer fra samme stikkontakt.
Hilsen
Michael
Hejsa MHES,
Så har jeg været ude at se på termostat fætteren (WPR-90GC Kapillar-Termostat). Må indrømme at jeg ikke kan se om den er det ene eller andet. Har prøvet at google vedr. datablad, men kunne ikke finde noget som forklarede virke måden.
Det jeg kan sige om den er at den har 2 virke måder:
1) Kobles der strøm på 1, så stopper den pumpen hvis temp. er under setpunkt.
2) Kobles der strøm på 2, så tænder pumpen hvis temp. er over setpunkt.
Tænkte på om ikke jeg kan bruge den brune ledning (fase) til termostaten fra min Kp77 føler?
Den har stadig en ledig udgang. Denne udgang for strøm når at fastbrændselsfyret bliver aktiv og inaktiv når at pillefyret kører.
Det er vel det samme som et ekstra relæ?
Som sagt termostaten skal kun være aktivt når at fastbrændselsfyret kører.
MVH
skovsborg