Forfatter Emne: udluftning af system :s  (Læst 15275 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Brother Bulldozer

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 2
  • Respekt optjent: +0/-0
udluftning af system :s
« Dato: Okt 30, 2013, 16:56 »
Hej Stokerforum :)

Jeg er lige flyttet i hus for 1½ måned siden med et dejligt fyr.
En TB mini på en Roca P30, kører smertefrit, og har med glæde læst om de dejlige beretning I andre har med jeres.
Mit fyr kører som upåklageligt, efter jeg først havde fået lavet en røgvender af Skamol og fået smidt en mursten i røgrøret, så der ikke er falsk træk, ved godt at den bedste løsning ville være en trækstabilisator, men det må komme når resten af huset er i orden.

Jeg har imidlertid et problem med en enkelt radiator jeg ikke kan få ufluftet ordentlig, der kommer simpelthen ikke vand ud af den når jeg løsner ventilen, de første 30-45 sekunder kommer der luft men så går der minutter hvor der intet sker, sad igår nat i 1½ time og ventede på at der skulle komme vand ud af den. (har fejlsøgt på selve radiatoren)

Når jeg kikker på Roca kedlen er der ikke tryk nok, den ser ud til at skulle have omkring 0.8-1.0 bars tryk, men der er kun sølle 0.2 bar.. ?

Hvad gør jeg herfra, kan ikke se mig ud af hvordan jeg kontrolerer at der er vand nok på systemet, så hvis der er en venlig sjæl der har et godt råd er jeg lytter øre..

Mvh

BB

Offline MHES

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7385
  • Respekt optjent: +470/-56
  • Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar
    • MHES
Sv: udluftning af system :s
« Svar #1 Dato: Okt 30, 2013, 18:07 »
Hej BB,

Det lyder som om dit anlæg mangler vand.

Ved du om du har åben eller lukket ekspansion ?

Hilsen
Michael

Hej Stokerforum :)

Jeg er lige flyttet i hus for 1½ måned siden med et dejligt fyr.
En TB mini på en Roca P30, kører smertefrit, og har med glæde læst om de dejlige beretning I andre har med jeres.
Mit fyr kører som upåklageligt, efter jeg først havde fået lavet en røgvender af Skamol og fået smidt en mursten i røgrøret, så der ikke er falsk træk, ved godt at den bedste løsning ville være en trækstabilisator, men det må komme når resten af huset er i orden.

Jeg har imidlertid et problem med en enkelt radiator jeg ikke kan få ufluftet ordentlig, der kommer simpelthen ikke vand ud af den når jeg løsner ventilen, de første 30-45 sekunder kommer der luft men så går der minutter hvor der intet sker, sad igår nat i 1½ time og ventede på at der skulle komme vand ud af den. (har fejlsøgt på selve radiatoren)

Når jeg kikker på Roca kedlen er der ikke tryk nok, den ser ud til at skulle have omkring 0.8-1.0 bars tryk, men der er kun sølle 0.2 bar.. ?

Hvad gør jeg herfra, kan ikke se mig ud af hvordan jeg kontrolerer at der er vand nok på systemet, så hvis der er en venlig sjæl der har et godt råd er jeg lytter øre..

Mvh

BB
Styring nr. 47387 RTB på Android tablet
Opvarmer ca. 270 m2
RTB 10 kW v13.xxxx med VVB-styring og udvidelsesprint.
Årsforbrug 4,5 - 5 ton.
Online fra fyr https://stokercloud.dk/v3/#/mhes_rtb10/main-page
Hjemmeside www.mhes.dk
"How to do" videoer http://mhes.dk/hjem-2/videoer.html

Offline Brother Bulldozer

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 2
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: udluftning af system :s
« Svar #2 Dato: Okt 30, 2013, 19:47 »
Hej Michael :)

Jeg fandt en løsning, takker mange gange for dit svar :)
Og Så kan jeg anbefale en TB mini og et Roca P30 til alle.. Ja der skal gøres rent men her i hjemmet på 135kvm bruger vi omkring 9 kilo om dagen ;o)

Offline MHES

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7385
  • Respekt optjent: +470/-56
  • Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar
    • MHES
Sv: udluftning af system :s
« Svar #3 Dato: Okt 30, 2013, 20:50 »
Hej BB,

Ja, jeg startede også med en TB-mini på en støbejernskedel (en Buderus, meget lig Roca'en) men jeg har aldrig fortrudt mit skifte fra TB-mini til en Woody fra NBE  :D
...og det blev da bare bedre da jeg også fik skiftet kedlen til en pladejernskedel  ;)

Så du har noget et se frem til, hvis altså du vil blive endnu bedre kørende  ;)

Hilsen
Michael

Hej Michael :)

Jeg fandt en løsning, takker mange gange for dit svar :)
Og Så kan jeg anbefale en TB mini og et Roca P30 til alle.. Ja der skal gøres rent men her i hjemmet på 135kvm bruger vi omkring 9 kilo om dagen ;o)
Styring nr. 47387 RTB på Android tablet
Opvarmer ca. 270 m2
RTB 10 kW v13.xxxx med VVB-styring og udvidelsesprint.
Årsforbrug 4,5 - 5 ton.
Online fra fyr https://stokercloud.dk/v3/#/mhes_rtb10/main-page
Hjemmeside www.mhes.dk
"How to do" videoer http://mhes.dk/hjem-2/videoer.html