Forfatter Emne: Lidt spørgsmål om kl1 automatisk stoker  (Læst 6543 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline paraglider

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 1
  • Respekt optjent: +0/-0
Lidt spørgsmål om kl1 automatisk stoker
« Dato: Dec 17, 2013, 11:30 »
Hejsas.
Jeg har et kl1 stoker pillefyr, og sneglen sætter sig hele tiden fast når jeg kører piller igennem (har haft skildt det ad - haft tekniker på osvosv ) men intet virker.
Kan det være pga der skal ny snegl i ??? Har renset helt for diverse slagger ??
Så er der lidt ang. fyring af korn.
Kan jeg bare komme korn i i stedet for piller eller skal jeg ændre instillingerne på fyret, + sætter kornet sig oftere fast end pillerne ? Tænker at sneglen har lidt mellemrum fra rør til sneg så kornet kan fint falde igennem der ???

Håber i kan hjælpe da jeg efterhånden overvejer lån i banken til jordvarme istedet, da jeg ik gidder slås mere med det.

Mvh Henrik

Offline MHES

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7385
  • Respekt optjent: +470/-56
  • Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar
    • MHES
Sv: Lidt spørgsmål om kl1 automatisk stoker
« Svar #1 Dato: Dec 17, 2013, 18:31 »
Hej Henrik,

Nu er en KL-stoker ikke den største tekniske landvinding, og du er ikke den første der har problemer med sådan en  ;)

Hvis sneglen sætter sig fast og der er spillerum rundt om den, kunne noget tyde på at motoren er svag, eller snarere kondensatoren på sneglmotoren.



Hvis du skifter fra træpiller til korn, skal du juster fyret igen da der en del forskel på forbrændingen.
Desuden kan det anbefales at tilsætte kalk/kridt til kornet, for at undgå kedelige stoffer der laver tæring i kedlen.

Hvis du kan leve med træpillefyring og godt gider fylde piller på en gang imellem, så er der altså langt fra banklån til til jordvarme, og til en moderne træpille-unit á-la NBE  ;)

Hilsen
Michael

Hejsas.
Jeg har et kl1 stoker pillefyr, og sneglen sætter sig hele tiden fast når jeg kører piller igennem (har haft skildt det ad - haft tekniker på osvosv ) men intet virker.
Kan det være pga der skal ny snegl i ??? Har renset helt for diverse slagger ??
Så er der lidt ang. fyring af korn.
Kan jeg bare komme korn i i stedet for piller eller skal jeg ændre instillingerne på fyret, + sætter kornet sig oftere fast end pillerne ? Tænker at sneglen har lidt mellemrum fra rør til sneg så kornet kan fint falde igennem der ???

Håber i kan hjælpe da jeg efterhånden overvejer lån i banken til jordvarme istedet, da jeg ik gidder slås mere med det.

Mvh Henrik
Styring nr. 47387 RTB på Android tablet
Opvarmer ca. 270 m2
RTB 10 kW v13.xxxx med VVB-styring og udvidelsesprint.
Årsforbrug 4,5 - 5 ton.
Online fra fyr https://stokercloud.dk/v3/#/mhes_rtb10/main-page
Hjemmeside www.mhes.dk
"How to do" videoer http://mhes.dk/hjem-2/videoer.html