Forfatter Emne: efter kompressor rens  (Læst 4065 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Iversen1987

• Øvet
  • **
  • Respekt optjent: +0/-0
efter kompressor rens
« Dato: Jan 21, 2014, 21:50 »
Hey .
Har en scotte med kompressor rens vers 7.??. Jeg stod og holdte øje med den i dag og efter kompressor rens smider dn stadig piller i inden den laver ny optænding ?? Er der noget jeg har sat forkert eller er det styringen der er galt på den ?? På forhånd tak ..

Offline xkfc

• Top of the pop
  • Respekt optjent: +176/-24
    • mit fyr
Sv: efter kompressor rens
« Svar #1 Dato: Jan 22, 2014, 00:12 »
Det er helt normalt, den kigger om der stadig skulle være ild eller gløder den kan bruge til opstart. Det er typisk ikke mange piller den hælder ind, det er blot 10% drift mens den lurer. Der kan naturligvis være forskel på de forskellige chip, men min 6.09 gør sådan.

Mvh. Kenneth

Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html

Offline SKM

• Top of the pop
  • Respekt optjent: +17/-1
    • Stokercloud - Midlertidig lånestyring
« Svar #2 Dato: Jan 23, 2014, 11:20 »
Så vidt jeg kan se er dette ændret i den nyeste opdatering (7.0468). Under info til denne opdatering står bla: "Efter kompressorrens gennemføres altid eltænding. Lys fra fotoføler ignoreres så under ventilering, startpuls og brændselsdosering" - Dette forstår jeg som en ændring af det du nævner;-)

Mvh Steffen
Mvh Steffen

Offline xkfc

• Top of the pop
  • Respekt optjent: +176/-24
    • mit fyr
« Svar #3 Dato: Jan 23, 2014, 12:35 »
Så vidt jeg kan se er dette ændret i den nyeste opdatering (7.0468). Under info til denne opdatering står bla: "Efter kompressorrens gennemføres altid eltænding. Lys fra fotoføler ignoreres så under ventilering, startpuls og brændselsdosering" - Dette forstår jeg som en ændring af det du nævner;-)

Mvh Steffen

Det skal nok passe, men det lyder lidt mærkeligt at ignorere lysføleren. Så kører den jo unødig med eltænderen? og den må jo aktivere lysføleren igen ellers går den da aldrig i drift?

Men vi kan jo så konstatere at Iversen1987 ikke har den nyeste software instaleret ;)

Mvh. Kenneth
Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html

Offline SKM

• Top of the pop
  • Respekt optjent: +17/-1
    • Stokercloud - Midlertidig lånestyring
« Svar #4 Dato: Jan 23, 2014, 21:56 »
Ja jeg forstår teksten sådan, at signal fra lyssensoren ignoreres, indtil der er doseret brændsel.

Jeg har også manglet denne ændring i softwaren. Iversen er ikke ene om, at irritere sig over drift uden ild efter kompressorrens. Han kan altså med fordel opdatere til nyeste version, så får han også glæde af, at kompressorrens nu skyder af i pulser - det har forbedret rengøringen af min herd 8)
Mvh Steffen

Offline Zarge

• Guru
  • Respekt optjent: +3/-0
« Svar #5 Dato: Jan 24, 2014, 13:18 »
Tja, jeg køre med lav pulserende blæs, det virker udmærket...
Men selvom der er fin gang i bålet banker den afsted med eltænder i 5 min, i stedet for bare at få nogen piller kylet på, og komme op i drift % igen...