Forfatter Emne: Hjælp til ecoteck francesca  (Læst 6432 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Carsten1980

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 8
  • Respekt optjent: +1/-1
Hjælp til ecoteck francesca
« Dato: Feb 09, 2014, 14:02 »
Hej brugere, jeg er ny i denne verden mhts. Pilleovne. Har kørt med brændeovn i nogle år, men er blevet træt af brænde. Derfor har jeg været så heldig at få fat i en ecoteck francesca der er 6 år gammel, af min onkel. Standen er meget velholdt men den har en fejl derfor også købt billigt. Har fået at vide fra en montør at der skal skiftes pakninger i pillesneglen, da den får pillerne i klemme så den slår ud med en fejl og bipper i displayet. Er der nogle der har erfaring med sådan en rep. Er det noget jeg kan selv? Eller skal der prof hjælp til, har hørt en montør han skulle ha 1500kr for det, men det har jeg snart ventet på en mdr. Nu og vil så gerne igang med pilleovnen :) synes snart jeg er lidt træt af ventetid. Men de har jo travlt i denne tid. Håber på hjælp mvh. Carsten Mortensen

Offline Ole S

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1088
  • Respekt optjent: +25/-4
Sv: Hjælp til ecoteck francesca
« Svar #1 Dato: Feb 09, 2014, 15:05 »
Hej
Jeg har ingen erfaring udi den slags, men er det ikke bare at få skaffet den omtalte pakning, og så skifte den. Jeg mener når en montør skal have 1500 kr for det, kan det jo ikke være noget der tager ret lang tid= noget man kan gøre selv, hvis fingrene vender rigtigt.

Mit råd: Find en forhandler i nærheden, snak med dem, de kender sikkert til fejlen, og kan skaffe den stump der skal skiftes.
Mvh Ole S.

RTB10 vers.7 150l. vvb
105 kvm plus 40 uisoleret værksted

Offline Carsten1980

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 8
  • Respekt optjent: +1/-1
Sv: Hjælp til ecoteck francesca
« Svar #2 Dato: Feb 09, 2014, 18:04 »
Hej Ole. Jo jeg har også selv tænkt på det, har afmonteret bagpladen og det ser ikke så besværligt ud det eneste er bare at hele motoren er limet med en slags kit. Men tænker at nu hvor jeg selv mener mine hænder er skruet rigtigt på, kan jeg sikkert selv klare det :) tror jeg ringer til montøren og spørg om ikke jeg selv kan det så skal han ikke bruge tid på det, men kun montere ovnen for mig. Så kan jeg vel også købe pakningerne af ham.