Hej Ole,
RTB'en har været i drift i godt og vel en måned og den har bare spillet

Jeg har ikke nogen besparelse i form af træpiller, hvis det er det du hentyder til, for min BS1016 var jo toptrimmet

Til gengæld er mit forbrug af tid til at nusse om den blevet reduceret

Det eneste jeg får lov at gøre er at hælde lidt træpiller på en gang imellem

Rensning klarer det indbyggede kompressorrens, både kedelflader og selve brænderen, og asken trækkes ud af en motoriseret snegl.
Man skal ikke købe en RTB i stedet for en traditionel Woody/BlackStar for at spare på træpillerne, man skal gøre det fordi man vil have en Rolls Royce i stedet for en VW

...den er flottere, den "larmer" mindre, den kræver næsten ingen vedligeholdelse og så er den produceret i Danmark

Hilsen
Michael
Hej
Hvor længe har du kørt med RTB Michael. Det ser ud til at være et rigtig fedt anlæg ingen tvivl der, meeen vi snakker jo også en seriøs pris ift en scotte/woody. Har du kunnet spotte nogen besparelse rent forbrugsmæssigt, eller er vi i småtingsafdelingen? 
Hej,
Ja jeg bliver også skuffet når jeg tager brænderen ud, der er intet at gøre derinde 
...der er rent og pænt, og mængden af aske i askeskuffen er også forsvindende lille 
Man går sgu' og bliver bange for at man bliver unødvendig 
...heldigvis skal der stadig hældes piller på en gang imellem.
Fyret er blevet indstillet efter en røggasanalysator og derefter har ilt-styringen klaret alting fint.
Hilsen
Michael