Forfatter Emne: VVB, 3-vejsventil og Vers.7 Styring.  (Læst 12080 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline SKM

• Top of the pop
  • Respekt optjent: +17/-1
    • Stokercloud - Midlertidig lånestyring
Sv: VVB, 3-vejsventil og Vers.7 Styring.
« Svar #15 Dato: Mar 23, 2014, 21:43 »
Jeg håber ikke det var mit indlæg, der fik dig til at føle dig som en klovn NPK - Det var i hvert fald ikke ment sådan! Jeg har bare ofte undret mig over at mange er så bange for legionella, at det bliver styrende for VVB-temperaturen...

Jeg har selv en returventil som eneste regulering af VVB, men benytter mig af urstyring (uden VVB-drift) hele året, og derfor kan VVB temp af og til nå ned på 40grader i nogle timer. Jeg mener ikke dette medfører nogen sundhedsrisiko...?

Mvh Steffen
Mvh Steffen

Offline N P K

• Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Respekt optjent: +15/-1
« Svar #16 Dato: Mar 23, 2014, 22:28 »
Jeg håber ikke det var mit indlæg, der fik dig til at føle dig som en klovn NPK - Det var i hvert fald ikke ment sådan! Jeg har bare ofte undret mig over at mange er så bange for legionella, at det bliver styrende for VVB-temperaturen...

Jeg har selv en returventil som eneste regulering af VVB, men benytter mig af urstyring (uden VVB-drift) hele året, og derfor kan VVB temp af og til nå ned på 40grader i nogle timer. Jeg mener ikke dette medfører nogen sundhedsrisiko...?

Mvh Steffen

Overhovedet ikke
Jeg ser heller ingen problemer i at vvb ikke altid er på ca 60 grader
Scotte 16kw blackstar m semirens
Kompressorrens
Vvb priotering 2 vejs
ekstern temperatur føler
U-herd med skamol
V7 styring
https://stokercloud.dk/dev/mnk.html

Offline Perminator

• Top of the pop
  • Respekt optjent: +4/-0
    • Stokercloud
« Svar #17 Dato: Mar 24, 2014, 16:37 »
Det er netop lunkent vand som står stille i længere tid, der kan bevirke en opblomstring af Legionellabakterier. Så sandsynligheden er ret ringe hvis der bruges vand regelmæssigt.
Størst risiko for Legionellabakterier er ofte set i omklædningsrum og svømmebade, hvor man cirkulerer brugslunkent vand, og ikke alle tapsteder bliver brugt lige hyppigt.
Og så skal man huske at Legionellabakterier smitter via aerosoler, vanddamp der indåndes. Den er således ikke farlig i mund og fordøjelssystemet.

Perminator
Scotte 10 KW, Black Star 1016 S, 160 l Metro Combi med cirkulationspumpe og termoføler,
Styring ver 6.79, 3 vejs VVB prioritering, Trækstabilisator. 3 m udvendig stålskorsten. Hus 120 m2 fra 1926, medium isolering, 25 m  fjernvarmerør under gårdsplads. http://stokercloud.dk/dev/perminator.html